دراگان اسکوچیج

فدراسیون فوتبال ایران در حالی قانون منع به کارگیری مربیان خارجی را وضع کرده که خود درگیر بزرگترین پرونده شکایت فوتبال ایران در فیفا است.

 

به گزارش استقلال نیوز، وجود سومدیریت، سواستفاده، دلالی، نادانی و... در انواع و اقسام قراردادهایمدیران داخلیبا بازیکنان و مربیان خارجی دیده می شود که حاصلش انباشت بدهی های ملی و باشگاهی و ادامه این وضعیت بوده است.

اما با در نظر گرفتن این حقیقت اشاره شده که ریشه در بیکفایتی مدیران، پدیده مدیر-دلالی و نبود دستگاه های نظارتی دارد، فدراسیون فوتبال ابتدا تصمیم به قانون ممنوعیت خارجی ها می گیرد و امسال با تعدیل آن، حضور خارجی ها را منوط به نداشتن پرونده های بین المللی و اخذ تضمین های لازم برای پرداخت حقوق خارجی ها در زمان حضورشان کرده است.
جدا از اینکه جدیت در این قضیه برای عدم امکان سواستفاده و جلوگیری از ایجاد بدهی ها در آینده ضروری است ولی ابهامات و تناقض های بسیاری در عمل ایجاد کرده است.

با توجه به اهداف وضع این قانون، اول بایستی اشاره کرد که مجموعه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران خود بزرگترین ضرر مالی را ایجاد کرده اند و سنگین ترین پرونده ممکن را در دادگاه های بین المللی برای فوتبال ایران تشکیل داده اند.

حال چگونه است که مطابق با اهداف این قانون، فدراسیون فوتبال مجددا با یک مربی خارجی قرارداد بسته و حتی صحبت از به کارگیری مربیان خارجی در سایر رده های ملی هم می شود؟ این در حالی است که سرنوشت بزرگترین خیانت فدراسیون فوتبال به ملت ایران هنوز تعیین تکلیف نشده و پول مردم ایران با سومدیریت آشکار به جیب ویلموتس پرداخت خواهد شد. با همین استدلال های آقایان فدراسیون نشین، آیا قرارداد با اسکوچیچ توجیهی دارد؟

آقای نورشرق و فدراسیون نشین ها به این سوال مهم پاسخ دهند چگونه است که فدراسیون فوتبال ایران خود بزرگترین پرونده مالی بین المللی را دارد ولی می خواهد برای دیگران نقش قانونگذار دلسوز را بازی کند؟ چرا از افرادی در فدراسیون فوتبال به عنوان مدیر و مشاور استفاده شده است که مستقیم یا غیرمستقیم در این سومدیریت ها و سواستفاده های مرتبط با قرارداد های خارجی ها نقش داشته اند؟

اگر پاسختان این است که موقتا به دلیل مصالح ملی این چشم پوشی ها صورت گرفته اولا باید در نظر بگیرید که تصمیمات اجرایی نباید دچار تنقاض و استاندارد دوگانه باشد، دوم آنکه این مصالح ملی چرا برای نمایندگان ایران در آسیا در نظر گرفته نشده است؟ خصوصا روزهایی که سومدیریت در باشگاه استقلال ایران روزانه خسارت های فراوان مالی و معنوی ایجاد کرده و می کند. به راستی چه کسی پاسخگو است؟

✍️ مهدی پریزاد

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

سایت خبری هواداران استقلال

 


مطالب مرتبط:

اختصاصی استقلال نیوز/ ادامه توهین تصمیم گیران ورزش به میلیون ها هوادار آبی و عاشق فوتبال قابل تحمل نیست 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار