احمد سعادتمند

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: تا امروز بارها برای مهدی قائدی و دیگر ستاره های استقلال پیشنهادهای اروپایی و آسیایی آمده است اما ما اعلام کردیم زیر 5 میلیون دلار هیچ بازیکنی فروشی نیست!

 

به گزارش استقلال نیوز، احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال که در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود در مورد آخرین وضعیت مدیریت باشگاه استقلال صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

  

 

* با کمک هواداران مشکلات را برطرف خواهیم کرد

باشگاه استقلال در بخش‌های مختلف از دیرباز در افزایش سرمایه، انضباط مالی، به دست آوردن درآمد پایدار، عقد قراردادها، مباحث حقوقی، آکادمی، مدارس فوتبال در کشور و ... مشکلات عدیده‌ای داشته است و دارد، اما آدم امیدواری هستم و امیدوارم به کمک هواداران با برنامه استراتژیکی که تعریف کرده‌ایم، با آرامش نقاط منفی که باشگاه را اذیت می‌کند، برطرف کرده، بتوانیم به نقطه صفر برسیم و سپس برای توسعه قدم برداریم. استقلال چند سالی است از برخی مشکلات دلخوشی نداشته است و امیدوارم بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

* پیشکسوتان شناسنامه استقلال هستند

اگر در شبانه روز وقتی را برای پیشکسوتان بگذاریم، خیلی نیست. پیشکسوتان شناسنامه استقلال هستند و دنبال منفعتی نیستند. خیلی از آنها فراموش شده‌اند و به همین دلیل باشگاه برای آنهاست و صاحبان اصلی باشگاه پنج نسل پیشکسوتان هستند. دفتر آنجا برای خودشان است و وقت کمی هنوز برای آنها گذاشته‌ام. از لابه لای صحبت‌های‌شان برنامه گرفته‌ام و استفاده کرده‌ام. خوشحالم در خدمت عزیزان بوده‌ایم و باز هم برای آنها وقت وقت می‌گذاریم. دوشنبه‌ها برای آنها وقت گذاشته‌ایم که اولین بار به دیدن آقای صلاحی رفتیم که سال 1360 سرمربی استقلال بوده است.

* طرح خاصی برای کمپ استقلال در نظر گرفته‌ایم

تاکنون این همه حمیت برای واگذاری باشگاه استقلال وجود نداشته است و باید از وزارت ورزش و جوانان تشکر کنم. ما یک تیم حقوقی قوی تشکیل داده‌ایم تا برای ورود به بورس افزایش سرمایه داشته باشیم. باید از پیگیری‌های مدیران قبلی از جمله فتح‌الله‌زاده برای گرفتن کمپ باشگاه تشکر کنم. ما روز سه‌شنبه گواهی کمپ مرحوم حجازی را از وزارت اقتصاد و دارایی می‌گیریم تا این کمپ به دارایی‌های باشگاه اضافه شود. من جلسه‌ای را با بنیاد مستضعفان و آقای آشتیانی داشتم. فردا (شنبه) نیز بار دیگر با آقای آشتیانی جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم. این کمپ برای استقلال است. ما طرح خاصی برای کمپ استقلال در نظر گرفته‌ایم. این کمپ 14 هزار تصرف از اطراف پارک ارم دارد و قابلیت گسترش را داراست. ما طرحی را با دوستان دانشگاهی پیش‌بینی کرده‌ایم و قرار است در شش آیتم آن را اجرا کنیم. یکی از آیتم‌ها این است که از کاشی‌هایی استفاده کنیم که باران و آفتاب آن را از بین نبرد. هزینه‌های ساخت برای ما خواهد بود، اما از هواداران نیز مبلغی دریافت خواهیم کرد و نام هوادار نیز ثبت خواهد شد. بحث ترمیم چمن، استخر و سالن بدنسازی و ... جزو برنامه‌های ماست. این حس به هوادار دست می‌دهد که کمپ را می‌سازد و نامش نیز دیده می‌شود. همچنین هفته آینده از اپلکیشن رسمی باشگاه رونمایی می‌شود تا رونمایی این طرح‌ها نیز در آنجا صورت بگیرد.

* ورزشگاه امام رضا به زودی به دارایی های استقلال اضافه می شود

فتح‌الله‌زاده دنبال این بود که کمپ را به نام استقلال بزند. ما پس از سال‌ها افزایش سرمایه داشته و بدهی‌ها را کم کردیم. ضمن اینکه برای مجموعه مرغوبکار نیز برنامه داریم. به ما گفته‌اند که اگر تراز مالی‌تان منفی باشد، نمی‌توانید وارد بورس شوید، اما وقتی افزایش سرمایه داشته باشید، شرایط کمی بهتر می‌شود. ما باید از شهرداری منطقه 18 که ورزشگاه امام رضا (ع) را به باشگاه استقلال داده است، تشکر کنیم. امیدوارم این ورزشگاه نیز به دارایی‌های باشگاه استقلال اضافه شود. برای باشگاهی که سه هزار میلیارد تومان سرمایه دارد، بدهی 20، 30 میلیاردی نمی‌تواند زیاد باشد.

* ما تلاش کردیم استقلال را ارزان نفروشیم

ما تلاش کردیم استقلال را ارزان نفروشیم. به همین دلیل، با تأخیر یکی دو ماه با شرکتی که توانست پیش‌پرداخت داشته باشد، تضمین بدهد و تشریفات قانونی را داشته باشد، قرارداد بستیم. ما از یک ماه دیگر محصولات استقلال با برند باشگاه را عرضه می‌کنیم. اگر شما پفک آبی دیدید، نباید تعجب کنید! پا پوزش از عزیزانی که از برند استقلال حتی در هتل استفاده کرده‌اند، باید بگویم اقدامات قانونی در این مورد انجام داده‌ایم. ما برای انجام هر کاری دنبال رفع مشکل با استفاده از موارد حقوقی رفته‌ایم و سپس کارها را انجام داده‌ایم. متأسفانه برخی افراد از برند استقلال سوءاستفاده کرده‌اند. ما پس از رفع مشکلات و گیرهایی که وجود داشت، برای انجام کارها پیش رفتیم.

* شرکت آریا برتر درآمدی برای استقلال رقم نزده است

با نهایت احترام به کارگزار قبلی،‌ قرار نیست که استقلال یک سال همه حقوق خود را به شرکتی واگذار کند که درآمدی برای باشگاه ندارد. شرکت آریا برتر سال گذشته قراردادی با باشگاه استقلال داشته و تا الان 9 تا 12 میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه به باشگاه استقلال داده است. من دیدم دوستان می‌گویند ما متعهد شدیم که بدهی خودمان را به این شرکت بدهیم،‌ ولی ما بدهی نداریم، این باشگاه استقلال است که طلبکار است، چون در یک سال گذشته این شرکت آورده‌ای برای ما نداشته است. الان شرکت کارگزاری جدید بیش از 10 میلیارد تومان بلاعوض تا این لحظه به باشگاه پرداخت کرده است.

* قرارداد با کارگزار قبلی به زودی لغو می شود

موضوع و کاگزار قبلی به محکمه رفته است، ما از آن دفاع کردیم و قاضی محترم هم دفاع‌مان را پذیرفت. بعد از آن با پادرمیانی وزارت ورزش جلسات خوبی داشتیم و فکر می‌کنم تا یکی دو روز آینده مشکل‌مان با شرکت آریا برتر هم حل خواهد شد. در قراردادی که سال گذشته وجود داشت،‌ یک بند فورس ماژوری درباره شیوع بیماری‌ آمده و طبق آن خود به خود این قرارداد فسخ است، اما در مورد حساب کتاب باید بنشینیم، صحبت کنیم. حدود 10 میلیارد تومان بدهی باشگاه است که ما آمادگی خودمان را اعلام کردیم تا آن را  پرداخت کنیم.

* اید بتوانم 20 میلیارد تومان در سال درآمد داشته باشم

ما چندین بار اعلام کردیم وقتی برند ما یک هزار میلیارد ارزش دارد،‌ منِ مدیرعامل باید بتوانم 20 میلیارد تومان در سال درآمد داشته باشم. ما از شرکت آریا برتر آورده‌ای نداشتیم. اگرچه دوستان یکسری معادلاتی دارند، اما ما هیچ درآمدی نداشتیم، ولی از شرکت جدید 10 میلیارد تومان بلاعوض گرفتیم و تا پایان سال هم بیش از 100 میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت.

* اسپانسر در صورت عدم برگزاری لیگ هم پرداختی خواهد داشت

حتی اگر لیگ هم برگزار نشود، اسپانسر هزینه‌های باشگاه را قبول کرده است و ما حتی نیازهای خودمان را  هم به اسپانسر خواهیم گفت تا ببینیم مثلاً در خرداد ماه چقدر پول نیاز داریم تا پرداختی‌ها مطابق آن باشد. شاید ما در یک ماه پنج میلیارد نیاز داشته باشیم و در یک ماه 20 میلیارد. ما این را به شکل یک جدول به کارگزار معرفی می‌کنیم تا مطالبات پرداخت شود.

* کمک موسوی به استقلال قرض الحسنه است 

در یک برهه‌ای باشگاه مشکل مالی داشته که آقای موسوی پنج تا هفت میلیارد به باشگاه به صورت قرض‌الحسنه پرداخت کرده است. باید آن را هم پس بدهیم. درست است قرض‌الحسنه بوده، ولی باید پرداخت شود. ما باید به درآمد پایدار برسیم. ما در دو ماه قبل 10 میلیارد درآمد داشتیم و اگر مشکلات پیش نمی‌آمد الان 10 میلیارد دیگر هم درآمد داشتیم و می‌توانستیم به بازیکنان پرداختی دیگری داشته باشیم.

* قائدی را زیر 5 میلیون دلار نخواهیم فروخت

الان دو سه هفته است از دو سه کشور اروپایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای قائدی تماس دارم، ولی رسماً اعلام می‌کنم نه قائدی و نه بازیکن دیگر فروشی نیستند. با چنگ و دندان بازیکنان‌مان را حفظ می‌کنیم، چون می‌خواهیم تیم را برای سال بعد با قدرت ببندیم. می‌بینم  رقم‌هایی بین 700 و 800 هزار دلار برای قائدی در رسانه‌ها اعلام می‌شود، در حالی که با خود من برای قراردادی با ارزش دو میلیون دلار صحبت شده است، ولی شک نکنید زیر پنج میلیون دلار موافقت نخواهم کرد! البته با موافقت هیئت مدیره و خود بازیکن و برای پیشرفتش. شک نکنید ما زیر پنج میلیون دلار بازیکنی را نخواهیم فروخت.

* حقوق کارکنان باشگاه به زودی پرداخت خواهد شد

کارکنان باشگاه شنبه، یکشنبه هفته پیش رو حقوق ماه سوم خود را خواهند گرفت. ما حقوق فروردین و اردیبهشت را به همراه بسته‌های حمایتی به آنها داده‌ایم. هر ماه این عزیزان حقوق خود را دریافت می‌کنند. فکر نمی‌کنم کسی باشد که حقوق نگرفته باشد.

* قراردادی که امسال با اسپانسر بستیم، قانونی است

وقتی باشگاه در حال واگذاری است، خیلی نمی‌توان مزایده برگزار کرد. ما با پنج شرکت وارد مذاکره شدیم. ما تضامین بانکی مانند چک، سند یا ملکی که از طرف کارگزار ارائه می‌شود، در قرارداد گنجانده‌ایم. بحث بعدی پیش‌پرداخت بود که این اتفاق افتاد، به همین دلیل قراردادی که امسال بستیم، قانونی است.

* امیدواریم طلبمان را از ایرانسل بگیریم

ما با یکی از اپراتورها مذاکراتی داشته‌ایم که مثبت بوده است و امیدواریم براساس قراردادی که باشگاه به صورت غیرمستقیم با آن شرکت داشته‌ است، بتوانیم مطالبات‌مان را بگیریم. باید از وزیر ارتباطات و این اپراتور تشکر کنم. قطعاً مطالبات ما با این اپراتور تسویه خواهد شد. همچنین نشستی با یکی از مؤسسات بانکی که اسپانسر باشگاه بوده است، برگزار کرده‌ایم و 70 تا 80 درصد راه را رفته‌ایم و امیدوارم هفته آینده به نتیجه برسیم. اگر بتوانیم مطالبات باشگاه را سریع‌تر نقد کنیم، مشکلات باشگاه در بخش ارزی و ریالی حل خواهد شد و می‌توانیم با طلبکاران تسویه حساب کنیم، تمدید قراردادها را انجام دهیم و قراردادهای جدید را امضا کنیم.

* بدهی بویان را از طریف فیفا پرداخت خواهیم کرد

پرونده بویان از همه حساس‌تر است. بویان در شهریور سال 97، از باشگاه شکایت کرد و مهر ماه سال 98، شکایت قطعی‌اش به باشگاه ارسال شد، آن هم برای بازیکنی که نزدیک به 200 دقیقه برای استقلال بازی کرده است. متأسفانه زمان پرداخت مطالبات این بازیکن نادیده گرفته شد و با دیرکرد و جریمه‌ها مبلغ 328 هزار دلار روی دوش باشگاه گذاشته شد. بحث پرداخت تنها دو هزار دلار به این بازیکن را بعید می‌دانم و صحت ندارد. ما سعی خواهیم کرد بخش عمده‌ای از طلب بویان را از مطالبات‌مان در فیفا که خیلی هم باقی نمانده است، پرداخت کرده و بخش دیگر را نیز تأمین کنیم.

* اگر پرونده بویان ما را محروم کند بازهم فرصت تغییر رای وجود دارد

در رابطه با پرونده بویان باید این موضوع را بگویم که اگر هم رأی صادر شود و محروم شویم، طبق قوانین جدید می‌توانیم پول را پرداخت کنیم و محرومیت برداشته شود. ما همه کارها را از طریق بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال و باشگاه انجام داده‌ایم و در حال مذاکره با وکیل بویان هستیم.

* برای پرداخت پول شفر از فیفا زمان خواسته ایم

شفر مطالباتی دارد که آخرین فرصت پرداخت آن، سیزدهم فروردین ماه سال جاری بود. من 11 فروردین آمدم و دو روز بعد مهلت پرونده شفر تمام می‌شد. با ایشان صحبت کردیم و مهلت گرفتیم. اگر شفر با باشگاه بنی‌یاس امارات قرارداد نمی‌بست، قطعاً بالای یک میلیون دلار از استقلال می‌گرفت.

فیفا از 10 روز گذشته، ویروس کرونا را فورس ماژور پرونده‌ها قرار داده است، به همین دلیل ایمیلی به فیفا ارسال کردیم که تا 120 روز برای پرداخت طلب شفر به ما مهلت بدهند. 16 تیر ماه، زمان کمیته انضباطی ما و شفر است و با توجه به ویروس کرونا، تقاضای 120 روز مهلت پرداخت کرده‌ایم.

* دیگر نمی خواهیم در پرونده های فیفا شکست خورده باشیم

کولی و ساشا شفر شکایتی علیه استقلال تنظیم کرده‌اند که طلب‌شان روی هم 245 هزار دلار است. کم مانده بود برای شکایت میگوئل محکوم شویم که دو هزار فرانک سوئیس پرداخت کردیم تا پرونده وارد دادگاه ورزشی CAS شود و بلافاصله از سوی فیفا محکوم نشویم. در اکثر آرای پرونده‌ها برنده نبودیم و شکست خورده‌ایم. امیدوارم از این به بعد، در عقد قراردادها درست پیش برویم.

* منتشر کنندگان ایمیل های فیفا رفتار خود را تغییر دهند 

من چهار سال پیش، سرپرست فدراسیون تنیس روی میز بودم و سه سال پیش نیز سرپرست فدراسیون اسکی. با توجه به اینکه به مجامع آسیایی و جهانی می‌رفتم، هنوز از سوی این فدراسیون‌ها، به ایمیل شخصی من ایمیل ارسال می‌شود. از دوستانی که در باشگاه استقلال بودند، خواهش می‌کنم که اگر هنوز ایمیلی از سوی فیفا و AFC برای آنها می‌آید، بیرون ندهند. از شخصی نام نمی‌برم، اما در جلسه هیئت مدیره نشسته بودیم که دیدم عزیزی صورتجلسه هیئت مدیره در دستش هست و از روی آن بندهای جلسه را می‌خواند. به او گفتم صورتجلسه هیئت مدیره دست شما چه کار می‌کند؟ اگر چه تفکرمان را برای زیرساخت‌ها و انضباط مالی گذاشته‌ایم، اما دوستان اجازه دهند با آرامش کار کنیم و وقت‌مان را در دادگاه‌ها و پاسگاه‌ها نگذرانیم و همه در قالب یک تیم به باشگاه کمک کنند.

* با استراماچونی توافق خواهیم کرد

استراماچونی شکایت کرده که رقمش سنگین است. به دنبال این هستیم که با مذاکره با استراماچونی مشکل را رفع و رجوع کنیم. اگر چه در فضای غیرحرفه‌ای بدهی‌های او را تأیید کرده‌ایم. وقتی این اتفاق افتاده است و شما بدهی‌ها را می‌پذیرید، دیگر نمی‌توانید دفاعی داشته باشید. در شرف این هستیم که مذاکره‌ای با استراماچونی و وکیل او که قوی است، داشته باشیم و از منافع باشگاه دفاع کنیم.

* باید زودتر از اینها به فکر پادوانی می‌بودیم

باید زودتر از اینها به فکر پادوانی می‌بودیم. دوستان از من گله نکنند. وقتی ما به باشگاه آمدیم با او مذاکره کردیم که طلب 100 هزار دلاری‌اش را پرداخت کنیم. از او خواستیم که شماره حساب بدهد. برای تأیید شماره حساب، باید فدراسیون فوتبال، باشگاه و بازیکن موافقت کنند. ما و فدراسیون قبول کردیم، اما پادوانی امضا نکرد. بعد دیدیم که پادوانی به دادگاه CAS شکایت کرده و برای نقص عضوش تقاضای غرامت سنگین کرده است. باید ببینیم رأی او چه زمانی صادر می‌شود. از پادوانی دعوت کرده بودم که به ایران بیاید و می‌خواستیم در قالب یک یار همیشگی یا مشاور با او قرارداد امضا کنیم. از ماجرای پادوانی، دو سه سال می‌گذرد و می‌شد آن را زودتر جمع کرد تا کار به اینجا کشیده نشود. البته رأی صادر نشده است و فکر کنم CAS نیز همان 100 هزار دلار طلب او را تأیید کند. ما باشگاهی هستیم که با افزایش سرمایه، دارایی‌های‌مان را به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسانده‌ایم و بدهی 200 میلیاردی نمی‌تواند خیلی رقمی باشد. می‌خواهم این نوید را به هواداران بدهم که با آرامش می‌خواهیم خیلی کارها را انجام دهیم. اگر بخواهیم تنها روی بدهی‌های استقلال تمرکز کنیم، کاری پیش نمی‌رود.

* در لیگ فوتسال تیم داری خواهیم کرد

یک ماه پیش نزد مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال رفتیم و گفتیم بنا داریم در استادیوم 12 هزار نفری آزادی امتیاز فوتسال را بگیریم و تیم خوبی ببندیم. ایشان نامه‌ای به همین منظور به هیئت رئیسه نوشت و امیدوارم با درخواست‌مان موافقت شود. وقتی 10، 12 هزار جوان می‌توانند فعالیت کنند، چرا فعالیت نداشته باشیم؟ ما از یک بخش دیگری تأمین اعتبار خواهیم کرد و اگر می‌خواهیم هندوانه‌ای برداریم، با حساب و کتاب برمی‌داریم.

* دنبال افتتاح فست فود و کافی شاپ برای استقلال هستیم

در بخش کاشی و سرامیک‌های کمپ باشگاه توضیحاتی دادم. قطعاً هوادار می‌فهمد که چرخ باشگاه چطور می‌چرخد. دنبال افتتاح فست فود و کافی شاپ برای استقلال هستیم. از طرفی دنبال جایی برای پاتوق پیشکسوتان بوده‌ایم. چند روز پیش پیشکسوتانی چون حسن روشن، علی جباری، جواد قراب، محمد نوری و ... به باشگاه آمدند و خیلی روحیه گرفتیم. من عکس برادر مرحومم با روشن یا خانواده‌ام با جباری را به آنها نشان دادم. اگر بخواهیم غصه بخوریم، کاری پیش نمی‌رود، باید شجاعانه به بدهکاری‌ها حمله کنیم. ما برای پرداخت مطالبات شیخ دیاباته از بهمن ماه تا اردیبهشت سال جاری به یکباره یک و نیم میلیون تومان تفاوت نرخ ارز داشتیم، اما با انرژی مثبت از پس بحران‌ها برآمدیم.

* به زودی تیک آبی اینستاگرام را خواهیم گرفت

در سال 96، صفحه ایسنتاگرام باشگاه، 540 هزار فالوور داشت که متأسفانه واگذار شد. من وارد جزئیات آن نمی‌شوم. مجدداً ورود کردیم و مذاکراتی صورت گرفته است. این شبهه برای اینستاگرام به وجود آمده که استقلال واقعی چه کسی است. فکر کنم تا یک ماه دیگر تیک آبی را بگیریم.

* به زودی هیئت مدیره باشگاه تقویت و ترمیم می‌شود

به زودی هیئت مدیره باشگاه تقویت و ترمیم می‌شود. دوستان در هیئت مدیره زحمت کشیده‌اند و قرار است ساختمان جدیدی در اختیار باشگاه استقلال قرار بگیرد. ساختمان فعلی باشگاه خیلی جالب نیست. با حجت نظری (عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال) صحبت کردم تا ساختمانی با پارکینگ و لابی خوب در اختیار استقلال قرار بگیرد. ما در ساختمانی حضور داریم که زیر 1400 متر مربع است.

* اجازه دهند شش ماه بگذرد و بعد انتقاد کنند

ما یک بخش اقتصادی داریم که کار اقتصادی می‌کند. بخش توسعه منابع داریم که مسئول آن باید کار اداری کرده باشد. بخش ورزشی داریم که باید مسئولش کار ورزشی کرده باشد، بخش فرهنگی نیز همین‌طور. عزیزی گفته بود تشکیلات استقلال همه از نفراتی از شمال است، در صورتی که ما کرد، ترک، تهرانی و سمنانی داریم و قومی‌گرایی نداریم. ما سعی کردیم شایسته‌ها را انتخاب کنیم. ما دو ماه و 10 روز است که آمده‌ایم، اجازه دهند شش ماه بگذرد و بعد انتقاد کنند.

* ما تابع برنامه و پروتکل بهداشتی دکتر نورزی هستیم

دکتر نوروزی شناسنامه استقلال است و کلینیک خود را دربست در اختیار باشگاه قرار داده است. او یکی از پزشکان متبحر است. ایشان هر برنامه و پروتکل بهداشتی داشته باشد، رعایت می‌کنیم. یک بار او مرا به خاطر رعایت پروتکل بهداشتی راه نداد و گفت دور از زمین بایستم! ما تابع برنامه و پروتکل بهداشتی دکتر نورزی هستیم.

* استقلال الان مدعی قهرمانی است

بارها گفته‌ام ما 10 بازی داریم و نمی‌خواهم بازی عقب افتاده با فولاد خوزستان را حساس کنم، اما شش امتیازی است و اگر ببریم به رتبه دوم جدول می‌رویم. استقلال الان مدعی قهرمانی است و با انگیزه بازیکنان پیش می‌رود و ما پشت آنها هستیم. به تک تک بچه‌ها اعتقاد دارم و احساس قلبی‌ام این است می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

به گزارش استقلال نیوز، در پایان، معارفه رسمی مهندس شعبانی مشاور اجرایی و برنامه ریزی و مدیر حوزه مدیرعامل، شهرام عظیمی معاون مدیریت توسعه و منابع، مهندس مددی معاون ورزشی، مهندس مهدی نوروزی معاون اقتصادی و بازاریابی، کفشدوز مقدم مدیر حقوقی و قیم مدیر روابط بین المللی انجام شد.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

احمد سعادتمند: روزانه مبلغ 40 میلیون از برند باشگاه سود می برند؛ نمی خواهند استقلال نفس بکشد

احمد سعادتمند: مطالبات شیخ و میلیچ را کامل پرداخت کردیم؛ چیزی جز قهرمانی از استقلال نمی‌ خواهم!

پیام احمد سعادتمند در آستانه نهمین سالگرد درگذشت اسطوره/ حجازی بودن و حجازی ماندن آسان نبود

چند خبر کوتاه از استقلال/ لکیچ در آستانه فسخ قرارداد؛ دانشگر توسط کادرفنی جریمه شد!

احمد سعادتمند: با اسپانسر جدید برای یک سال قرارداد بستیم؛ خیلی از بازیکنان امید می توانند جا پای دیاباته بگذارند!

احمد سعادتمند: وضعیت بدهی های باشگاه استقلال نگران‌کننده است؛ در تلاش هستیم تا پول دیاباته را کامل بپردازیم

احمد سعادتمند: با شایعه استعفایم انگیزه ام دوبرابر شد؛ این حواشی فقط وقت من را می‌گیرند

احمد سعادتمند: قرار نیست دیاباته از استقلال جدا شود/ آقای مدیرعامل به جای زدن حرف مفت و وعده دادن، لطفا عمل کن!

گل بود به سبزه نیز آراسته شد/ پروژه فراری دادن بازیکنان استقلال دوباره کلید خورد؛ دیاباته در یکقدمی فسخ قرارداد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار