اصغر ملکیان

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال(تاج) گفت: بازیکنی که نه اخلاق دارد و نه چارچوبی برای باشگاه قائل است، نباید جایی در تیم داشته باشد.

 

به گزارش استقلال نیوز، علی اصغر ملکیان رییس هیات مدیره باشگاه استقلال(تاج) در گفتگو با تسنیم، درباره حذف تیم فوتبال استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، بحث ادامه همکاری با فرهاد مجیدی و ... صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می‌خوانید:

          

* هواداران استقلال از ادامه ناکامی‌ها ناراحت هستند و مدیران باشگاه را مقصر شرایط فعلی می‌دانند.

وظیفه‌مان این بود که برای سفر استقلال به دبی بهترین شرایط را فراهم کنیم، اما اینکه برخی‌ها خلاف واقع را منعکس می‌کنند، مشخص است دنبال فرافکنی، جوسازی و شانتاژ بازی هستند. تیم را 8 روز مانده به بازی با الهلال به دبی فرستادیم، گفتند در دبی بازی تدارکاتی داریم، گفتیم اشکالی ندارد و زود بروند. تیم را با پرواز چارتر و از طریق CIP فرستادیم. گابریله پین را در سخت‌ترین شرایط کاری کردیم از ایتالیا مستقیم به دبی بیاید و در بدترین شرایط قراردادش را نهایی کردیم. یکی از شرایط پین این بود که 30 درصد از قراردادش را دریافت کند که بلافاصله پولش را پرداخت کردیم. نشستن پین روی نیمکت استقلال هم داستان داشت و فدراسیون از ما ضمانت نامه بانکی می‌خواست که الحمدالله انجام شد. اتفاق بزرگی بود که ایشان بتواند روی نیمکت استقلال در بازی با الهلال حضور داشته باشد. فرهاد مجیدی این مربی را قبول داشت و از لحاظ فنی مربی خوبی است.

* فکر می‌کنید این انتقادها درست نیست؟

نمی‌دانم چه شرایطی را فراهم نکردیم که برخی از هواداران که دلسوز واقعی نیستند پس از شکست برابر الهلال از هیئت مدیره و مدیرعامل ناراحت هستند. با بهترین شرایط تیم را به دبی فرستادیم که نتیجه بگیرد. استقلال برابر الهلال بد بازی نکرد و می‌توانستیم برنده باشیم. پیش از بازی، الهلال را از نظر رسانه‌ای بزرگ کرده بودند. ما به اسم این تیم باختیم، وگرنه می‌توانستیم با همین اختلاف دو گلی که خوردیم، بازی را به سود خودمان برگردانیم. الهلال در حد و اندازه‌ای نبود که بگوییم از استقلال سرتر بود. گل‌هایی که خوردیم روی اشتباهات بود. گل اول روی لغزندگی زمین بود که محمدحسین مرادمند سُر خورد و جا ماند. دروازه‌بان الهلال هم روزش بود و توپ‌های زیادی گرفت.

* اما بپذیرید که هواداران از سریال ناکامی‌های تیم‌شان ناراحت باشند.

طبیعی است که ناراحت باشند. برخی از آنها را در رفت و آمد به باشگاه می‌بینم که چقدر نگران هستند. استقلال باید در جام حذفی جام می‌گرفت و دل هواداران را شاد می‌کرد. در آسیا هم باید صعود می‌کردیم که نتیجه مورد قبول کسب نشد، هر چند که خوب بازی کردند. ما هم می‌دانیم نتیجه خیلی مهم است.

* می‌دانیم فرهاد مجیدی با استقلال قرارداد دارد، اما آیا قرار است تصمیمی درباره ادامه همکاری با او گرفته شود؟

درباره این موضوع تصمیمی گرفته نشده است، اما در اولین جلسه هیئت مدیره باشگاه درباره ادامه یا عدم همکاری با مجیدی تصمیم گیری خواهد شد. باید گزارش نماینده هیئت مدیره و سرپرست تیم به هیئت مدیره داده شود تا در خصوص سرمربی تیم تصمیم گیری شود.

* ممکن است همین صحبت‌ها باعث اعتراض برخی از هواداران شود. آیا اختلافی با مجیدی دارید؟

تا الان حمایت صد در صدی از مجیدی داشتیم. هیئت مدیره و مدیرعامل همه جوره و تمام قدر پشت ایشان ایستادند. طبق وعده‌ای که داده بودیم یک روز قبل از بازی با الهلال بخشی از مطالبات اعضای تیم پرداخت شد که شامل 20،30 درصد از عقب افتادگی‌های قبلی بود. برای برد الهلال هم پاداش ویژه در نظر گرفته بودیم. استقلال باید خودش را برای فصل جدید لیگ برتر آماده کند. باید تصمیمی گرفته شود که جبران نتایج ضعیف گذشته باشد. هواداران حق دارند که استقلال پس از چند سال چند  فصل اخیر را جبران کند و نتایج مورد قبول را کسب کند.

* از عملکرد خریدهای جدید مجیدی رضایت داشتید؟

بیشتر خریدها خوب و امیدوار کننده بودند. ما بر اساس بودجه و جیب‌مان هزینه کردیم. می‌توانستیم خریدهای قیمتی داشته باشیم. بر اساس سقف و بودجه‌مان، خریدها مطلوب بود. این امکان وجود دارد که برای تقویت تیم اقداماتی برای جذب نفرات دیگر صورت بگیرد.

* این روزها بحث درباره احمد مددی، مدیرعامل استقلال زیاد است. برخی از هواداران و پیشکسوتان استقلال با راه اندازی هشتگ در فضای مجازی خواهان کنار رفتن مددی شده‌اند، اما حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان همه چیز را به هیئت مدیره واگذار کرد. شما چه نظری در این رابطه دارید؟

اینها دنبال برهم زدن و ملتهب کردن فضای تیم هستند و از فضای گل‌آلود دنبال رسیدن به منافع خودشان هستند. استقلال شرایط خوبی هم داشته باشد، رفتارهای مغرضانه و جوسازی‌های‌شان را ادامه می‌دهند. مشخص است پشت صحنه اینها چه افرادی هستند که دست برنمی‌دارند. اگر استقلال بهترین نتایج را هم بگیرد، دنبال ملتهب کردن فضا هستند تا به اهداف شوم‌شان برسند. آنها کسانی هستند که در سایت‌های شرط‌بندی کار خودشان را انجام می‌دهند. گردانندگان این فضا مشخص است چه چهره‌هایی هستند. استقلال چه شرایط دشواری داشته باشد و چه خوب، می‌خواهند این مسیر را ادامه دهند و استقلال برای‌شان اهمیتی ندارد.

* اما به عنوان رسانه این انتقاد از مدیریت استقلال وجود دارد که برخی مواقع اختلاف‌ها خیلی به استقلال ضربه زده است، به طوری که مجیدی و برخی بازیکنان استقلال از جمله وریا غفوری و فرشید اسماعیلی بارها علیه باشگاه موضع گرفته‌اند، پس نمی‌توان گفت مدیریت استقلال بدون انتقاد نیست.

هر چیزی باید در چارچوب خودش انجام شود. عدم تمدید قرارداد برخی بازیکنان کنار گذاشته شده علت دارد. برخی از آنها موارد اخلاقی و انضباطی داشتند. ما بی دلیل کسی را کنار نمی‌گذاریم. وقتی بازیکنی از نظر انضباطی و اخلاقی خوب نباشد و علیه مدیرعامل بدترین هتاکی‌ها را می‌کند و تهمت و افترا بزند، کجای دنیا جایگاهی دارد؟ کجای دنیا می‌بینید بازیکنی علیه نفر اول باشگاه هتاکی کند و هر چه بر زبانش می‌آورد را نثار باشگاه کند، در تیمش می‌ماند؟ چنین چیزی قابل قبول نیست. مدیرعامل هم از این بازیکن (فرشید اسماعیلی) شکایت کرده و شکایت خود را ادامه خواهد داد. از نظر فنی هم عملکرد بازیکن را در فینال جام حذفی دیدید، در مهم ترین بازی که باید نتیجه می‌گرفتیم دیدیم چه اتفاقی افتاد. این همه بازیکن بزرگ آمدند و رفتند و نباید خودمان را درگیر بازیکنی کنیم که نه اخلاق دارد نه چارچوبی برای باشگاه قائل است.

* بگذاریم شفاف بگوییم منظورتان فرشید اسماعیلی است، اما او گفته یکبار دیگر اسم او را بیاورید می‌داند چه صحبت‌هایی انجام دهد.

او در حد و اندازه‌ای نیست که  بخواهیم در موردش حرف بزنیم. این بازیکن از نظر اخلاقی آنقدر مشکل دارد که نیاز به گفتن نیست. اگر مشکلی نداشت باشگاه دنبال تمدید قرارداد او می‌رفت. او به شدت مشکل دارد.

* همین مسئله یک نوع تناقض در باشگاه استقلال است و برخی‌ها اعتقاد دارند مدیران استقلال به دنبال موضع‌گیری علیه بازیکنان هستند، در صورتی که مجیدی تأکید کرده این بازیکن را می‌خواهد.

مجیدی اوایل نقل‌وانتقالات کتبا نوشت که اسماعیلی به دردم نمی‌خورد و تیمم را بهم می‌ریزد. مجیدی اعتراف کرد که حضور وی باعث ایجاد دو دستگی بین بازیکنان می‌شود و محکم و صراحتا اعلام کرد نیازی به او ندارد. متأسفانه در ادامه گفت این بازیکن را می‌خواهم.

* یکی از هواداران استقلال در فرودگاه توهینی به پرویز مظلومی کرد که جای تعجب داشت.

اگر دوستانه انتقاد شود، اشکالی ندارد. خودم وقتی به باشگاه استقلال می‌روم و می‌آیم دوستانه نقدها را انتقال می‌دهند، آن هم در کمال ادب و احترام. اگر پاسخی که لازم باشد را، ارائه می‌دهیم، در غیر این صورت می‌گوییم حق با شما است. بی ادبی و بی اخلاقی را باید دورش را خط کشید. باشگاه پیگیر توهین به مظلومی خواهد بود. برخی از هواداران می‌گویند چرا مسعود ریگی را حفظ نکردید. برای برخی بازیکنان تلاش کردیم که بمانند. وقتی بازیکنی قراردادش به پایان می‌رسد نهایت دو تا سه برابر قرارداد قبلی‌اش را پیشنهاد می‌دهد، اما برای این بازیکن 7 برابر قرارداد قبلی‌اش افزایش دادیم. دو بار مدیربرنامه‌هایش به باشگاه آمد و رفت ولی خودش نیامد. شخص مدیرعامل پیگیری کرد، اما در باشگاه حاضر نشد. ریگی نمی‌خواست در استقلال بماند و دنبال عدد بیشتری بود. صراحتا می‌گویم عدد بسیار خوبی برای او در نظر گرفتیم و دوست داشتیم بماند، اما خیلی راحت به تیمی رفت که قدرت پرداخت شان بالاتر از ما است. بنابراین، ریگی ترجیح داد به سمت پول بیشتری برود. بیشتر تعصب شان به خاطر پول و اعداد و ارقام است و رنگ پیراهن برای‌شان اهمیت ندارد. هوادار می‌گوید چرا ریگی را حفظ نکردید، اما با مجوز، قرارداد او را 7 برابر افزایش دادیم و بالاترین رقم را می‌خواستیم به او بدهیم.

* چه نظری در مورد اظهانظرهای محمود فکری علیه کادر فنی استقلال دارید؟

نکاتی که فکری گفته باید از ایشان بپرسید. قطعا دلخوری‌هایی دارد که باید پرسیده شود که علت‌شان چیست.

* چرا هیئت مدیره استقلال تکمیل نمی‌شود؟

ما نماینده وزارت ورزش هستیم. دوست داریم با تصمیمات درست بهترین نتایج را بگیریم و ناکامی‌ها را جبران کنیم. در روزهای آینده دو نفر به هیئت مدیره استقلال اضافه خواهند شد.

* اگر در پایان صحبتی دارید، بفرمایید

هواداران استقلال آرامش خودشان را حفظ کنند. حذف از آسیا برای همه ناراحت کننده بود. باید برای برای فصل آینده برنامه ریزی کنیم تا در لیگ و جام حذفی مدعی قهرمانی باشیم. این مسئله مستلزم این است که کنار هم همدل باشیم. برخی‌ها نباید تحت تأثیر حواشی و جوسازی‌ها قرار بگیرند، اینها دنبال منافع خودشان و ملتهب کردن فضای استقلال هستند و اگر در این فضا باشند، قطعا ضرر می‌کنند. هواداران بدانند اینها دلسوز استقلال نیستند. کسانی که کمپین تشکیل داده‌اند در واقع کمپین تخریب و تضعیف باشگاه را تشکیل داده‌اند و هواداران را تحریک می‌کنند. پشت صحنه برای ما نام و سوابق شان مشخص شده است.

اخبار استقلال

 

           


 مطالب مرتبط:

دست خائنین رو شد/ استقلال ۱۴ شهریور تاییدیه واریز پول فروش قایدی را به باشگاه اماراتی داد

خادمانی که قصد خام کردن هواداران را دارند؛ اینجا کسی دلش برای استقلال نمی سوزد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار