سعید مراغه چیان

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: امیدوارم کادرفنی و بازیکنان استقلال جواب عملکرد خوب آجورلو را با قهرمانی بدهند.

 

سعید مراغه چیان پیشکسوت و مدیر پیشین آکادمی باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص عملکرد آبی‌پوشان در دیدارهای آغازین لیگ صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

           

* عملکرد استقلال در چهار بازی ابتدایی لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در چهار هفته ابتدایی لیگ از لحاط امتیازگیری خوب کار کردیم و امتیازات حساسی بدست آوردیم. به هر حال کسب امتیازات کامل بازی‌های ابتدای لیگ، در انتهای فصل به کمک ما خواهد آمد‌. ۱۰ امتیاز از ۴ بازی بسیار  عالی است و باعث برتری روحی روانی بازیکنان استقلال نسبت به رقبا خواهد شد.

* بازی با فجر سپاسی چطور بود؟

من نیمه دوم این بازی را تماشا کردم. به نظر من استقلال می‌توانست مقابل فجر سپاسی هم برنده باشد اما در اواخر بازی به دفاع روی آوردیم و فجر روی یک اتفاق به گل تساوی دست پیدا کرد.
وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه هم متاسفانه خوب نبود و روی عملکرد بازیکنان استقلال تاثیر منفی گذاشت.

* استقلال با صدرنشینی به تعطیلات دو هفته‌ای لیگ رفت. این تعطیلات به نفع استقلال است یا خیر؟

خوشبختانه سپاهان و پیروزی(پرسپولیس) که رقیبان مستقیم استقلال برای قهرمانی در لیگ امسال هستند هم این هفته نتیجه خوبی نگرفتند و شاگردان مجیدی توانستند در صدر جدول بمانند و ان‌شاالله تا آخر فصل هم بتوانند این صدرنشینی را حفظ کنند.

البته امیدوارم در کنار حفظ صدرنشینی، استقلال کمی هم‌زیبا بازی کند. هواداران بازی زیبا می‌خواهند و علاوه بر نتیجه گرفتن تماشای بازی خوب و دلچسب هم لذت بخش است.

* آمار خوب خط دفاعی استقلال در این فصل چه دلیلی دارد؟

علت عملکرد خوب استقلال در فاز دفاعی این است که فاصله خط دفاع، هافبک و حمله از هم کم است و هافبک‌های تیم می‌توانند به مدافعان کمک کنند.
وقتی که در موقع هجوم هافبک ها جلو می‌روند دفاع هم جلو می‌رود و با فاصله کمی که وجود دارد موقعیت زیادی با حریف داده نمی شود.
البته استقلال در خط هافبک مشکل بازیسازی دارد و هافبک‌ها در دادن پاس و موقعیت‌گل‌سازی بی دقت عمل می‌کنند که امیدوارم با تمرین این اشتباهات کم شود.

* عملکرد مهاجمان خارجی استقلال چطور بود؟

رودی ژستد را با یک بازی نمی‌شود نقد کرد. به هر حال او تازه به تیم اضافه شده و کمی زمان می‌خواهد تا با سایر بازیکنان هماهنگ شود‌.
کوین یامگا به جز بازی مقابل ذوب آهن که ۲گل به ثمر رساند در دو بازی بعدی عملکرد خوبی نداشت. متاسفانه او زیاد تک‌روی کرده و با سر پایین بازی می‌کند و در دادن پاس هم از خودگذشتگی ندارد.
در بازی مقابل فجر گویا ۲ بار می‌توانست سایر بازیکنان را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما با خودخواهی خود به توپ ضربه زد که این مشکل هم با کمک کادرفنی قطعا برطرف خواهد شد.

* پس با این تفاسیر باید به استقلال امیدوار باشیم..

چرا که نه! خوشبختانه بازیکنان از لحاط روحی و روانی هم شرایط خوبی دارند و روحیه بالایی پیدا کردند. اعتماد به نفس بازیکنان بالا رفته است و فقط برای پیروزی به زمین می‌روند که بسیار مهم است.

* به نظر شما تغییر مدیریت هم تاثیری در این وضعیت استقلال داشته است؟

بله، فعلا که مدیرعامل از کادرفنی و بازیکنان خوب حمایت می‌کند و تا حدودی مشکلات مالی را هم حل کرده که بسیار تاثیرگذار بوده است. قبلا هم گفتم که احمد مددی را آورده بودند که استقلال را نابود کند که به نظر من این کار را هم کرد و به هدفی که داشتند، رسیدند. خوشبختانه با آمدن آقای آجورلو و آرامشی که به تیم تزریق شد، شرایط بسیار بهتر شد و امیدوارم که ادامه‌دار باشد و صد البته بازیکنان و کادرفنی هم جواب عملکرد خوب آقای آجورلو را با قهرمانی بدهند.

سعید مراغه چیان

* در خصوص گردهمایی دیروز پیشکسوتان استقلال، سخنان دکتر آجورلو و تشکیل تعاونی پیشکسوتان چه صحبتی دارید؟

گردهمایی بسیار خوب و با شکوهی بود و تعداد زیادی از پیشکسوتان از دهه‌های مختلف در این مهمانی حضور داشتند و برای من بسیار لذت‌بخش بود که پس از دو-سه سال دوستان و هم‌بازی‌های قدیمی خودم را دیدم و با آن‌ها تجدید دیدار کردم.

دکتر آجورلو در این گردهمایی سخنرانی کردند و ایده‌ها و طرح‌های جالبی دادند که امیدوارم اجرایی گردد و به تحقق بپیوندد.

در خصوص تعاونی هم باید بگویم که طرح جالب و خوبی است که اگر اجرایی شود می‌تواند به پیشکسوتانی که مشکل مالی دارند کمک زیادی کند. متاسفانه برخی از دوستان ما هنوز مستاجرند و درآمد خاصی هم ندارند و این تعاونی می‌تواند کمک زیادی به آن‌ها کند.

موضوع دیگری که لازم می‌دانم به آن اشاره کنم بحث کمیته پیشکسوتان است‌. در حاشیه این گردهمایی با آقایان نامداری و عبدیان صحبت‌هایی انجام و قرار بر این شد که اعضای کمیته پیشکسوتان، هیات مدیره و رئیس آن با رای‌گیری انتخاب شوند که امیدوارم به زودی صورت پذیرد.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

در حاشیه گردهمایی بزرگ استقلال در هتل المپیک/ تجلیل از خانواده پیشکسوتان فقید باشگاه

در حاشیه گردهمایی بزرگ استقلال در هتل المپیک/ عصبانیت سردار از سنگ اندازی مقابل استقلال؛ غیبت چند استقلالی نامدار!

هفته چهارم لیگ برتر/ یک امتیاز مفت برای فجرسپاسی؛ زمین افتضاح، باران و سُر خوردن بد موقع حسینی!

دیدگاه‌ها  
صدر
0 #1 صدر 1400-08-19 17:04
جناب آقای مراغه چیان استاد و پیشکسوت بی بدیل فوتبال ایران است و ما فوتبال دوستان به امثال این عزیز بزرگوار افتخار می کنیم
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار