فدراسیون فوتبال

این روزها به طور آشکار با توسل به نهادهای غیر فوتبالی و خارج از روح ورزش و قوانین آن مشغول به مهندسی نتایج هستند.

 

به گزارش استقلال نیوز،  فوتبال ایران نه تنها یک فوتبال سیاسی است بلکه کثیف‌ترین نوع فوتبال سیاسی در جهان است، راهکار مقابله با آن مشخص است، اصلاحات اساسی و ساختاری تمامی نهاد های نظارتی بالادستی که گاهی اصلا وجود نداشته، گاه به وظایف خود عمل نکرده‌اند و در بیشتر مواقع هم خود عاملی از مشکلات ورزش و فوتبال ایران بوده‌اند.

مشکل دیگر این است که جامعه ورزش و مردم باید در مقابل این فساد سازمان یافته متحد حضور پیدا کنند و تا زمانی که مثل این روزها یک تیم خاص از نعمت‌های این فساد به شکل علنی بهره‌مند شود و هواداران آن به دلیل منتفع بودن از این شرایط سکوت کنند، یکپارچگی لازم در برخورد با مفسدان و ساختار فاسد صورت نخواهد گرفت.

هر چند این وظیفه سایر اهالی ورزش است تا بر انسجام و اتحاد خود برای مقابله با فساد بیافزایند تا جایی که ساختار فاسد از انجام مهندسی مورد نظر خود در عمل ناتوان گردد.

این روزها به طور آشکار با توسل به نهادهای غیر فوتبالی و خارج از روح ورزش و قوانین آن مشغول به مهندسی نتایج هستند، یکی از این نهادها "شورای تامین" نام دارد که سال‌ها سابقه دخالت در نتایج فوتبال دارد، یکی از معروف‌ترین آن‌ها صورتجلسه‌سازی به نام آن نهاد در همان دربی معروف سوپرجام است که با توسل به آن و سکوت عوامل دست نشانده خود در باشگاه استقلال موفق به محکومیت این باشگاه در دادگاه بین‌المللی ورزش شدند.

این روزها باز هم استفاده ابزاری از نهادی ظاهرا مخفی و نامشخص به اسم شورای تامین می شود که حتی مصوباتش را محرمانه می دانند! این بار برای زمینه سازی مهندسی نتایج در هفته های پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، جامعه ورزش باید منفعل نباشد و در مقابل فساد مانند گذشته تن به ذلت ندهد.

تا زمانی که امکان مسابقه ورزشی در شرایط عادلانه و برابر در ایران وجود ندارد، این "جام‌های فلزی" کوچکترین اعتباری در تاریخ ورزش ایران نخواهد داشت و تاریخ را در آینده به شکل شفاف بازنویسی خواهند کرد.

امروز لحظه انتخاب است که تا چه اندازه باشگاه‌های ورزشی به این نمایش "سیرک‌ذلت" تن خواهند داد.

  

اخبار استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

باشگاه استقلال بیانیه سازمان لیگ را کذب عنوان کرد؛ نمایندگان شورای تامین ورزشگاه انقلاب کرج را تایید کرده بودند!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار