حواشی دربی 100

پیراهن بزرگ استقلال(تاج) به سکوهای ورزشگاه آزادی نصب شده بود و در صندلی‌های بالای این پیراهن به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) نام امام هشتم درج شده بود.

    

به گزارش استقلال نیوز، دیدار تیم های استقلال(تاج) ایران  و پیروزی(پرسپولیس) تهراندر ساعت 19:45 امشب چهارشنبه(10 خرداد 1402) از مرحله نهایی جام حذفی فصل 1401/1402 در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور هواداران برگزار شد در ادامه حواشی دیدار این دو تیم را می خوانید:

      

*از ساعات ابتدایی صبح امروز هواداران دو تیم از اقصی‌نقاط کشور در اطراف ورزشگاه آزادی حضور داشتند. پرسپولیسی‌ها از ورودی شرقی و استقلالی‌ها از ورودی غربی توانستند وارد استادیوم شوند.

** در ورزشگاه به روی هواداران از ساعت 13:50 باز شد.

** در فاصله حدود 5 ساعت تا آغاز بازی ترافیک بسیار شدیدی در خیابان‌ها و بزرگراه‌های اطراف ورزشگاه به چشم می‌خورد.

** بازار سودجویان برای فروش بلیت در بازار سیاه و عرضه بلیت‌های تقلبی حسابی داغ بود به شکلی که این بلیت‌ها از 700 هزار تا 2 میلیون  و 500 هزار تومان به فروش می‌رفت.

** هواداران استقلال امید زیادی داشتند این تیم با جبران شکست در دربی دور برگشت لیگ برتر جام قهرمانی را به دست آورند.

حواشی دربی 100

** بسیاری از هواداران از عرضه بلیت‌های تقلبی و فروش بلیت در بازار سیاه گلایه داشتند و البته اعلام می‌کردند مسدود شدن سایت از آغاز بلیت‌فروشی شرایط سختی را برای آنها ایجاد کرده بود.

** مأموران در مقابل گیت‌های ورودی ورزشگاه با دقت زیادی بلیت‌ها را کنترل می‌کردند و از ورود افرادی که بلیت تقلبی در اختیار داشتند ممانعت به عمل می‌آوردند.آنها با رصد کارت ملی و شماره ملی که روی بلیت هواداران درج شده بود سعی داشتند از ورود افرادی که غیرقانونی بلیت خریده بودند جلوگیری کنند.

** تعدادی از هواداران استقلال که از کرمانشاه خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند اعلام کردند این تیم سه بر صفر برنده می‌شود اما آنها با وجود طی مسیر 7 ساعته  نتوانستند بلیت بازی را تهیه کنند.

** در فاصله حدود 5 ساعت به شروع بازی نزدیک 5 هزار هواداران در ورزشگاه حضور داشتند.

حواشی دربی 100

** پیراهن بزرگ استقلال به سکوهای ورزشگاه آزادی نصب شده بود و در صندلی‌های بالای این پیراهن به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) نام امام هشتم درج شده بود.

** هواداران پرسپولیس با مطرح کردن بحث قهرمانی این تیم در لیگ برتر برای آبی‌پوشان کری می‌خواندند.

** با توجه به اینکه جام حذفی به مناسبت یادواره آزادسازی خرمشهر نامگذاری شده عواملی که مشغول ساخت جایگاه قهرمانی بودند نخل‌هایی را نیز به شکل تزئینی آماده کردند.

** هوادران پرسپولیس با تشویق علیرضا بیرانوند نسبت به صحبت‌های روز گذشته ساپینتو در خصوص دروازه‌بان سرخ‌پوشان واکنش نشان دادند.

** پرچم‌های بزرگ پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه نصب شده بود.

** اعضای یک گروه موسیقی مشغول تمرین برای اجرای کنسرت پس از بازی هستند.

** برخی هواداران که درهای ورودی متعلق به تیم خود را به اشتباه رفتند، مجبور شدند با موتور به ورودی که می‌توانستند از طریق آن وارد ورزشگاه شوند، تردد کنند اما برای این کار باید بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه می‌کردند.

** عوامل یگان ویژه و نیروی انتظامی با بلندگو اعلام کردند با توجه به فروش کلیه بلیت‌ها، افرادی که بلیت ندارند هرچه سریع‌تر ورزشگاه را ترک کنند.

** هواداران استقلال با شعار «فدراسیون تبانی» قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را مورد انتقاد قرار دادند، این موضوع سبب واکنش پرسپولیسی‌ها و درگیری لفظی آنها با آبی‌پوشان شد و همین موضوع باعث شد تا سکوهای ورزشگاه آزادی قدری متشنج شود.

** با همت یگان ویژه ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه سلامت به صورت رایگان برای هواداران در ورزشگاه درنظر گرفته شده بود.

** مانند دربی‌های قبلی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود برای مسابقه نیز از پلیس‌های اسب‌سوار برای کنترل نظم استفاده شد و فرمانده تیم سوارنظام یگان ویژه توضیحاتی برای فعالیتهای این مجموعه در رشته چوگان ارائه کرد.

** برخی هواداران در گوشه‌هایی از ورزشگاه با انداختن زیرانداز روی چمن به استراحت مشغول بودند.

** در ورزشگاه آزادی هوای مطبوع بهاری وجود دارد و و وزش باد شرایط مطلوبی را برای هواداران در این روزهای گرم ایجاد کرده است.

** یکی از هواداران پرسپولیس با پوشیدن پیراهن رم به ورزشگاه آزادی آمد. این در شرایطی است که شاگردان خوزه مورینیو مانند تیم یحیی گل محمدی دیدار بسیار مهمی را پیش رو دارند و باید در دیدار نهایی لیگ اروپا به مصاف سریا ایتالیا بروند.

** در فاصله کمتر از 3 ساعت و 30 دقیقه تا شروع بازی حدود 15 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند.

** برای کنترل نظم در کنار زمین شرایط ویژه‌ای درنظر گرفته شده بود و عوامل انتظامی سعی می‌کردند از ورود افراد متفرقه و خبرنگاران به کنار زمین جلوگیری کنند.

** در فاصله کمتر از 3 ساعت مانده به آغاز بازی استقلال و پرسپولیس، حال و هوای ورزشگاه آزادی را ببینید.

** شعارهای منشوری هواداران باعث شد مسئولان برگزاری مسابقه از بلندگوها موزیک پخش کنند.

** از اسکورد بورد ورزشگاه آزادی، پیام‌هایی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) پخش شد.

** شعارهای منشوری هواداران باعث شد مسئولان برگزاری مسابقه از بلندگوها موزیک پخش کنند. با اینحال موزیک‌های پخش شده از بلندگوها خیلی مورد استقبال هواداران قرار نمی‌گرفت و آن‌ها به کری خوانی‌های مرسوم خودشان مشغول هستند.

** گروه موزیک مستقر در ورزشگاه با تعبیه سن مقابل سکوهای روبروی جایگاه به اجرای برنامه پرداخت اما هواداران دوتیم استقبال گرمی از این برنامه‌ها نداشتند و به شعار علیه یکدیگر مشغول بودند. در نهایت این گروه موزیک به فاصله یک ساعت تا شروع بازی اقدام به ترک ورزشگاه کرد.

** از اسکورد بورد ورزشگاه آزادی، پیام‌هایی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) پخش شد.

** اعضای گروه داوری مسابقه، با لباس‌های رسمی در زمین چمن آزادی عکس یادگاری گرفتند.

** دو هوادار جانباز قرمز و آبی که در بیشتر بازی‌های این دو تیم در ورزشگاه حضور دارند، با هم عکس یادگاری گرفتند.

** پس از ورود تیم پرسپولیس به ورزشگاه، هواداران استقلال علیه اعضای این تیم شعار دادند.

** از بلندگوهای ورزشگاه به مناسبت میلاد امام رضا (ع)، مولودی خوانی پخش شد.

حواشی دربی 100

** ریکاردو ساپینتو پس از ورود تیم استقلال به ورزشگاه، به سمت سکوهای آبی رفت و مورد تشویق شدید قرار گرفت.

** تعدادی از بازیکنان ذخیره استقلال مانند محمدحسین زواری و سینا سعیدی‌فر اولین نفراتی بودند که وارد زمین شدند و سپس به سمت هوادار جانباز آبی‌ها رفتند و با او خوش و بش کردند.

** دو هوادار پرسپولیس روی سکوها با مدلِ جام قهرمانی حذفی، عکس یادگاری‌ گرفتند.

** محمد حسین ترابیان، داور چهارم بازی در زمان عکس یادگاری گرفتن تیم داوری و ناظر بازی پسر خود را به همراه داشت‌. او قرار است پس از این مسابقه از دنیای داور خداحافظی کند.

** دو دختربچه پرسپولیسی با پوشیدن پیراهن شماره ۷ منچستر و پرسپولیس که متعلق به کریستیانو رونالدو و سروش رفیعی بود، به ورزشگاه آمدند.

** به فاصله یک ساعت تا شروع مسابقه ظرفیت ورزشگاه آزادی پر شد.

** هواداران پرسپولیس با لقب امپراتور، تصویری از یحیی گل محمدی را به نمایش گذاشتند.

** هنگام گرم کردن، تیم پرسپولیس مقابل سکوهای آبی و تیم استقلال هم مقابل سکوهای قرمز مشغول به کار شدند. این اقدام باعث انفجار سکوها و سردادن شعارهای مختلف علیه اعضای تیم رقیب توسط هواداران هر تیم شد.

** هواداران استقلال شدیدا علیه علیرضا بیرانوند شعار دادند و بطری‌های آب خود را به سمت کنار زمین پرتاب کردند.

** تنش‌ها در ضلع جنوبی ورزشگاه باعث شد که بیرانوند و سایر دروازه‌بان‌های پرسپولیس از دروازه فاصله بگیرند و  در میانه زمین به گرم کردن بپردازند.

** این موضوع سبب شد عکاسانی که در آن محل حضور داشتند نیز به سمت دیگری بدوند تا از  برخورد بطری‌ها در امان بمانند.

** با آرام شدن سکوها، بیرانوند پس از دقایقی به درون دروازه جنوبی برگشت.

** ولسی ننکا، مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس از برخورد یک شیء به سر خود مقداری دچار ناراحتی شد و به همین دلیل بیرانوند از او دلجویی کرد.

** پژمان جمشیدی، ستاره سینما و بازیکن اسبق پرسپولیس هم برای تماشای بازی به ورزشگاه آمد. اشپیتیم آرفی و بهرنگ علوی از دیگر چهره های شاخصی بودند که به ورزشگاه آمدند. امید نورافکن، بازیکن کنونی سپاهان و بازیکن سابق استقلال هم در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد.

حواشی دربی 100

** فرزند سیدحسن خمینی  هم برای تماشای بازی به ورزشگاه آمد.

** مهدی تاج، رئیس،فدراسیون فوتبال همراه با محسن المسروری، نایب رئیس فدراسیون عمان، ناصر السالم، عضو هیأت رئیسه فدراسیون عمان، علی خطیر(مشاور رئیس فدراسیون) محمدرضا کشوریفرد (سرپرست سازمان لیگ) آندرانیک تیموریان(مربی تیم ملی) وارد ورزشگاه شد‌.

** محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش و سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست نیز به این ورزشگاه آمدند. وی اظهار داشت:

خوشحالم که به ورزشگاه آزادی آمدم تا بازی 2 تیم پرهوادار استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی را تماشا کنیم. امیدوارم بازی بسیار خوب و تماشاگر پسندی را شاهد باشیم. 

وی در خصوص نامه معاون اول رئیس جمهور در خصوص قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی به صورت دلاری گفت: به هر حال دستوری است که ابلاغ شده است و امیدوارم به صورت درستی انجام شود.

** سعید الهویی، رحمان رضایی، آندرانیک تیموریان و دینکا آلین به نمایندگی از کادرفنی تیم ملی در ورزشگاه حضور یافتند.

** با آرام شدن سکوها، بیرانوند پس از دقایقی به درون دروازه جنوبی برگشت.

** هواداران استقلال در پاسخ به توهین هواداران پرسپولیس، سیدحسین حسینی را با عنوان عقاب آسیا تشویق کردند.

** پس از این اتفاق، هواداران پرسپولیس شدیدا بیرانوند را تشویق کردند که باعث شد سکوهای آبی دوباره علیه بیرانوند به سبک ترانه معروفِ لریِ "بارون بارون" شعار بدهند!

** هواداران پرسپولیس پس از تنش‌ها، با روشن کردن نور تلفن‌های همراه خودشتن جلوه زیبایی را به سکوها دادند.

** رضا میرزایی بازیکن مصدوم اسنقلال که دچار پارگی رباط صلیبی شده، توسط هواداران این تیم تشویق شد.

** هواداران پرسپولیس در سکوهای روبروی جایگاه، پشت به زمین ایستادند و به سبک هواداران بایرن مونیخ هلهله کردند.

** هنگام گرم کردن تیم‌ها، ارسلان مطهری پس از تشویق توسط هواداران استقلال با عبور از میان بازیکنان پرسپولیس به سمت سکوهای جنوبی رفت و به ابراز احساسات هواداران پاسخ داد.

حواشی دربی 100

** پیش از شروع بازی تماشاگران پرسپولیس در گوشه‌ای از ورزشگاه به آتش‌بازی مشغول شدند.

** هواداران استقلال با پرچم‌های اینتری پاسخ آتش‌بازی پرسپولیسی‌ها را دادند.

** ستار همدانی درمورد دربی 100 پایتخت، اظهار داشت:

پرسپولیس برای کسب جام دوم خیلی انگیزه دارد‌. استقلال هم دوست دارم جام ببرد تا از رقیب دیرینه عقب نماند. امیدوارم هوادارانی که به ورزشگاه آمده‌اند لذت ببرند و هر تیمی لیاقت دارد برنده شود.

وی درمورد اینکه آیا پیشنهاد عضویت در هیأت مدیره استقلال را دریافت کرده است، گفت: اصلاً؛ به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد.

*بازیکنان استقلال و پرسپولیس در اقدامی عجیب قبل از شروع بازی به هم دست ندادند.

** در دقیقه ۵ اعلام خطا به سود پرسپولیس با واکنش منفی ساپینتو و دستیارانش مواجه شد.

** در دقیقه ۱۲ افشین پیروانی و محمد عسگری به سمت داور چهارم رفته و به سمت وی اعتراض کردند.

** در دقیقه ۱۷ پس‌ از اعلام خطا بر روی بازیکن استقلال، ریکاردو ساپینتو در کنار زمین بالا و پایین می‌پرید که در سوی مقابل افشین پیروانی با تقلید حرکت سرمربی آبی پوشان به این موضوع واکنش نشان داد‌.

** در دقیقه ۱۹ پیش از ارسال کرنر سعید صادقی روی دروازه استقلال پرتاب بطری به سمت بازیکن پرسپولیس سبب توقف در جریان بازی شد. در این لحظه روزبه چشمی به سمت هواداران رفت و از آن ها خواست این کار را تکرار نکنند اما این درخواست هم فایده نداشت تا اشکان خورشیدی تصمیم بگیرد توپ را به دست گرفته و به سمت وسط زمین بدود اما بار دیگر با پادرمیانی سید حسین حسینی، این غائله ختم به خیر شد‌.

** افراد متفرقه زیادی در جایگاه خبرنگاران حضور داشتند.

** فحاشی هواداران دو تیم به یکدیگر در نیمه اول ادامه دار بود.

** هواداران پرسپولیس در دقیقه ۲۴ هادی نوروزی را تشویق کردند.

** پس از مهار ضربه مطهری توسط بیرانوند در دقیقه ۲۵ ساپینتو با جوش و خروش فراوان دستان خود را به سمت آسمان گرفت و بابت از دست رفتن فرصت واکنش منفی خود را نشان داد.

** در یک صحنه جلال مرادی ناظر بازی برای جلوگیری از ورود تیم دوم به زمین، خودش وارد زمین شد و حتی نزدیک بود کنار کمک داور سرنگون شود!

** هواداران استقلال در دقیقه ۲۷ ریکاردو ساپینتو را به سبک ایسلندی تشویق کردند.

** سرمربی استقلال پس‌ از خطای سعید مهری روی بازیکن پرسپولیس با دست کشیدن روی این بازیکن حریف از وی دلجویی کرد‌.

** مصدومیت مطهری در دقیقه ۲۹ برای لحظاتی بازی را از جریان انداخت.

** پس از گل پرسپولیس، برخی خبرنگاران با افراد متفرقه‌ای که در جایگاه خبرنگاران حضور داشتند و جو را متشنج کرده بودند دچار درگیری شدند.

** مهدی ترابی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس پس از گلزنی در دربی سجده شکر بجا آورد.

** مانند سنوات گذشته، حضور افراد متفرقه و هواداران ناشناس، بی نظمی و آشفتگی زیادی در جایگاه خبرنگاران ایجاد کرده است.

حواشی دربی 100

حواشی دربی 100

** ریکاردو ساپینتو هنگام خروج مطهری با چشمان اشکباراز زمین، او را در آغوش گرفت و به مهاجم تیمش دلداری داد.

** پس از گل پرسپولیس، برخی خبرنگاران با افراد متفرقه‌ای که در جایگاه خبرنگاران حضور داشتند و جو را متشنج کرده بودند دچار درگیری شدند.

** تعداد زیادی از همیاران هوادار تا دقیقه ۴۰ بین جایگاه CIP و جایگاه خبرنگاران به صورت ایستاده بازی را تماشا کردند که یگان ویژه در این لحظه  آنها را با استفاده از بلندگو از این محوطه دور کرد.

** پس از گل پرسپولیس هواداران با استفاده از مواد آتش زا به شادی پرداختند.

** پرتاب سنگ در دقیقه ۴۵ سبب مصدومیت یکی فیلمبرداران در کنار زمین شد.

** لوسادا، سفیر اسپانیا در ایران جهت تماشای دیدار استقلال و پرسپولیس در فینال رقابت‌های جام حذفی فوتبال در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد.

*پس از موقعیت تک به تکی که علیرضا بیرانوند در دقیقه ۵۰ از قائدی سبب شد گل‌محمدی به شدت دروازه بان تیمش را تشویق کند.

** بازیکنان ذخیره پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم سعی داشتند پشت نیمکت‌ خود گرم کنند اما قرار گرفتن سکوی قهرمانی مانع این اتفاق شد تا آنها مجبور شوند پشت دروازه بیرانوند بروند.

** برخی خبرنگاران بین ۲ نیمه از جایگاه خود خارج شده و برای تنفس به مقابل درب ورودی جایگاه خود رفته بودند اما در بازگشت با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شدند تا حدود ۱۳ دقیقه پشت در معطل بمانند.

** در دقیقه 68 روزبه چشمی روی مهدی ترابی خطا کرد. در ادامه درگیری شدیدی بین این دو بازیکن و سایر نفرات دو تیم به وجود آمد که خورشیدی، داور مسابقه هر دو بازیکن را به همراه علی نعمتی با کارت زرد جریمه کرد.

** در دقیقه ۸۰ اشکان خورشیدی داور مسابقه دچار مصدومیت شد و لنگ لنگان به کنار زمین آمد تا مداوا شود. با این حال مصدومیت او جدی بود و به همین خاطر زاهدی‌فر داور ذخیره بازی  جای او را گرفت. این درحالی است که محمد حسین زاهدی‌فرد، داور چهارم مسابقه بود.

** در دقیقه ۸۲ هواداران استقلال شعار غیرتت را نشان بده، سر دادند. پس از این یک نارنجک از سکوهای آبی به کنار زمین پرتاب شد.

** یک نارنجک از طبقه دوم ضلع جنوبی روی سکوهای طبقه اول استقلالی‌ها پرتاب شد.

** در دقیقه ۹۰ و با وجود اعلام ۹ دقیقه وقت تلف شده، هواداران پرسپولیس در ضلع شمالی با روشن کردن منور قرمز به شادی قهرمانی پرداختند.

** در دقیقه ۹۲ زبیر نیک نفس به خاطر اعلام خطا برای پرسپولیس به شدت به داور اعتراض کرد. در این صحنه نیمکت نشینان استقلال به سمت داور رفتند که بیژن طاهری آن‌ها را از زمین بیرون کرد.

** برخورد توپ به تیرک استقلال در دقیقه ۹۵، افسوس شدید نیمکت نشینان پرسپولیس را در پی داشت.

** در دقیقه ۹۵ سرنگونی بازیکن پرسپولیس با اعلام خطا به سود استقلال همراه شد اما افشین پیروانی که معتقد به پنالتی بود، به شدت به کمک داور اعتراض کرد.

** در دقیقه ۹۷ روی مهدی قائدی پنالتی اعلام نشد تا هواداران استقلال به داور اعتراض کنند.

** ساپینتو در لحظات پایانی بازی برای ثانیه‌هایی منطقه فنی را ترک کرده و به درون زمین آمد.

حواشی دربی 100

** حجت کریمی، سرپرست استقلال در لحظات پایانی بازی را با استرس خاصی در کنار مهدی تاج تماشا می‌کرد.

** هدایت ممبینی در حاشیه دربی اظهار داشت:

دستیاران خارجی سرمربی تیم ملی بعد از مشخص شدن همه موارد اعلام خواهد شد. یک تفاهم نامه ای هم بین فدراسیون فوتبال ایران و عمان هم امضا شده است تفاهمات بین ایران عمان در زمینه های فنی و مدیریتی و آموزشی خواهد بود. باید بخشنامه بیاید تا تصمیم بیگیریم هنوز در جریان این موضوع نیستم.

حواشی دربی 100

** در شرایطی که در دقیقه 10+90 داور مسابقه آماده به صدا در آوردن سوت پایان بازی بود محمدحسین مرادمند موجب شد تا بخش آبی ورزشگاه آزادی منفجر شود.

** پس از گل استقلال، گل محمدی و پیروانی به خاطر اعلام خطا به سود استقلال به شدت به کمک داور اعتراض کردند.

** پس از گل استقلال، داور با کارت قرمز مستقیم ساپینتو را اخراج کرد. در این صحنه نیمکت نشینان استقلال وارد زمین شدند و به شدت اعتراض کردند. سرمربی استقلال که از این تصمیم داور‌ متعجب بود با جنجال زیاد از زمین خارج شد.

** در این لحظه بهزاد غلامپور به سمت افشین پیروانی رفت و معتقد بود فشارهای کنار خط باعث کارت قرمز ساپینتو بوده است. سرمربی استقلال در کنار زمین با تماشاگران پرسپولیس هم درگیری پیدا کرد و طرفین به سمت هم بطری آب پرتاب کردند.

** ساپینتو هنگام خروج از زمین به خاطر پرتاب بطری آب لیز خورد و روی پله‌ها به زمین افتاد.

** یحیی گل‌محمدی پس از پایان اعتراض به داور  با اشکان خورشیدی در کنار زمین به خوش و بش پرداخت اما پیروانی همچنان به قضاوت داور معترض بود.

** کوین یامگا در میان هواداران با آرامش خاصی مشغول تماشای بازی بود.

** در نیمه اول وقت های اضافه هواداران استقلال علیه بیرانوند شعار دادند.

** برخی هواداران استقلال که در دقایق پایانی ورزشگاه را ترک کرده بودند، پس از به ثمر رساندن گل مرادمند به ورزشگاه بازگشتند.

** هنگام توقف بازی در دقیقه ۹۷ (نیمه اول وقت‌های تلف شده) روزبه چشمی قائدی را به کنار خط فراخواند و با جدیت خاصی نکات فنی را به او تذکر داد.

** در دقیقه ۱۰۱ ضربه سرفرشاد فرجی به شکلی خطرناک از کنار دروازه حسینی رد شد.در این صحنه روی ماتا با عصبانیت بر سر بازیکنان استقلال فریاد می‌زد.

** در دقیقه ۱۱۰ سید حسین حسینی لحظاتی روی زمین افتاد تا بازی از جریان بیفتد.

** امید عالیشاه پس از به ثمر رساندن گل دوم پرسپولیس در دقیقه ۱۱۵ با یک ضربه ایستگاهی مستقیم با درآوردن پیراهن خود، به سمت هواداران دوید و شادی‌اش را با آن ها تقسیم کرد.

** کادرفنی و نیمکت‌نشین‌های استقلال پس‌ از آن گل اعتقاد داشتند خطای منجر به گل درست نبود و به این ترتیب به داور اعتراض کردند.

** پس از گل دوم پرسپولیس، روی ماتا مربی استقلال در اعتراض به تصمیم داور در اعلام خطا به سود پرسپولیس برای داور دست زد. در ادامه بهزاد غلامپور نیز به کنار خط آمد و پس از شوت کردن یک بطری آب به درون زمین برای داور دست زد. سپس بیژن طاهری نیز به جمع آنها اضافه شد و ضمن دست زدن برای داور، نیمکت‌نشینان استقلال را بلند و دعوت به دست زدن برای داور کرد. اعضای تیم استقلال برای لحظاتی به صورت گروهی برای داور بازی دست زدند!

** سهیل مهدی مسؤول مسابقات سازمان لیگ پیش از شروع دوباره بازی سعی در آرام کردن روی ماتا داشت.

** در دقیقه ۱۱۸، پیروانی و گل محمدی در واکنش به تصمیم داور در عدم اعلام خطای سیلوا، به شدت اعتراض کردند و بالاپایین پریدند!

** حجت کریمی و همراهانش در ثانیه‌های پایانی بازی با تماشا کردن صحنه گل دوم پرسپولیس از طریق موبایل‌های خود، عملکرد زاهدی فرد را در این صحنه به نقد کشیدند.

** هنگام تعویض پرسپولیس در لحظات آخر بازی، سروش رفیعی به کنار خط آمد و هم‌تیمی‌هایش را تشویق کرد که سهیل مهدی به او تذکر داد به نیمکت تیمش برگردد.

** در لحظات پایانی بازی محمد محبی در کنار خسرو حیدری بازی را از کنار خط با استرس بالا دنبال می‌کرد.

** بازیکنان و دیگر اعضای تیم پرسپولیس بیرانوند را روی دست‌های‌شان به هوا پرتاب کردند! دروازه‌بان پرسپولیس از شدت شادی اشک شوق ریخت.

** بازیکنان پرسپولیس دور زمین دور افتخار زدند. این درحالیست که بازیکنان استقلال، مغموم و ناراحت زمین را ترک کردند.

** سکوهای قرمز با حضور شاگردان گل‌محمدی، به سبک ایسلندی پرسپولیس را تشویق کردند.

** بهرنگ علوی که در جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هم وارد زمین شده بود قصد داشت به زمین برود که این رفتار مورد انتقاد خبرنگاران قرار گرفت.

** ماموران انتظامی برای دقایقی مانع ورود حسین شهریاری، عضو هیات مدیره پرسپولیس به داخل زمین شدند.

** درحالیکه تمام سکوهای قرمز از جمعیت پر بود، هواداران استقلال اقدام به ترک ورزشگاه کردند. با این حال تعدادی زیادی از استقلالی‌هاروی سکوها نشسته بودند و با ناراحتی درون زمین را تماشا می‌کردند.

** سینا سعیدی‌فر، دروازه‌بان ذخیره استقلال و کمال کامیابی‌نیا از پرسپولیس در پایان مسابقه تست دوپینگ دادند.

** برخی از هواداران استقلال در گفت‌وگو با رضا میرزایی، بازیکن استقلال اعلام کردند که مجیدی این پرسپولیس را ۴ بار آتش زد. میرزایی هم در بخشی از صحبت‌هایش با هواداران اظهار داشت:

من پایم را برای این تیم دادم.

** مهدی تاج که در جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر غایب بود، همراه با محمد پولادگر و رضا درویش برای اهدای جام قهرمانی به داخل زمین آمد.

** محمد حسین ترابیان در پایان بازی با بوسیدن چهار گوشه زمین از دنیای قضاوت خداحافظی کرد‌.

** دیدار دو تیم  استقلال(تاج) ایران و پیروزی(پرسپولیس) تهران در پایان 120 دقیقه 2 بر 1 به سود سرخ پوشان رقم خورد تا شاگردان ساپینتو بدون جام فصل را به اتمام برسانند.

** در پایان این مسابقه سینا سعیدی‌فر، دروازه‌بان ذخیره استقلال و کمال کامیابی‌نیا، هافبک پرسپولیس تست دوپینگ دادند.

** محمد فنایی درباره قضاوت اشکان خورشیدی و زاهدی‌فر صحبت و نظرات محمد فنایی کرد که در زیر می‌خوانید:

در نیمه اول در یک صحنه توپ پس از ضربه سر رافائل سیلوا به دست دانیال اسماعیلی‌فر برخورد کرد که به نظر من ادامه بازی بهترین تصمیم بود. وقتی دست باز می‌شود، حجم بدن افزایش می‌یابد و به نظرم در این صحنه اتفاقی نیفتاد.

اشکان خورشیدی آمادگی بدنی نداشت و پیش‌بینی می‌کردم که نتواند دوام بیاورد. زاهدی‌فر هم که جای او آمد اصلاً تمرکز نداشت و بازی برای او سخت شده بود. برخی تصمیمات او اشتباه بود و به نظرم قبل از گل استقلال هم خطا رخ نداد. ضمن اینکه روی آ‌ل‌کثیر نیز پنالتی رخ داد که زاهدی‌فر نگرفت.

** کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد:

در پی تخلفات صورت گرفته از سوی ریکاردو ساپینتو،سرمربی تیم استقلال در دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی مبتنی بر بدرفتاری نسبت به به مقام رسمی مسابقه و تحریک تماشاگران، ابلاغ می‌شود که نامبرده ظرف مهلت 48 ساعت دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی ارسال کند.

همچنین، سایر آرا و احکام مرتبط با این مسابقه درباره اشخاص دیگر به محض وصول گزارش انضباطی اعلام خواهد شد.

به گزارش استقلال نیوز، به دلیل جعل مدرک توسط فدراسیون فوتبال و تیم پیروزی(پرسپولیس) و همچنین عدم برگزاری دیدار سوپر جام، خبرگزاری استقلال‌نیوز همچون دیگر استقلالی‌ها، نتیجه این دربی(سوپر جام کذایی) را قانونی ندانسته و آن را لحاظ نمی‌کند و نخواهد کرد. 

 

اخبار استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

فینال جام حذفی/ هتریک در ناکامی در فینال‌های حذفی؛ استقلال نیاز به خانه تکانی اساسی دارد و تعصب!

فینال جام حذفی/ شکست استقلال مقابل پیروزی در نیمه نخست؛ مصدومیت ارسلان و بازی فوق العاده ضعیف حردانی، سلمانی و قایدی!

فینال جام حذفی/ ترکیب استقلال در دربی صدم؛ این جنگ نابرابر را ببر و جاودانه شو!

فینال جام حذفی/ نشست خبری ریکاردو ساپینتو پیش از دربی صدم: ذهنمان را گذاشتیم که بازی آخر را ببریم!

ساعت بازی دربی صدم در فینال جام حذفی تغییر کرد

برنامه نشست خبری پیش از فینال جام حذفی اعلام شد

داوران فینال جام حذفی مشخص شدند؛ داور اهل ساری قاضی دربی صدم!

مرحله نیمه نهایی جام حذفی/ نساجی را در مسیر رسیدن به فینال له کردیم؛ استقلال و ساپینتو از جام حذفی فقط قهرمانی می‌خواهند

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار