استقلال و العین

آبی پوشان پایتخت فرداشب در چهارمین گام از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در دیداری حساس در ورزشگاه آزادی به مصاف العین امارات می روند.

 

به گزارش استقلال نیوز، تیم فوتبال استقلال تهران، ضمن ارایه بازی‌های زیبا و تماشاگر پسند در آسیا صدرنشین گروه مرگ هم هست. شاگردان شفر هفته گذشته نیز یک قدم با پیروزی در امارات فاصله داشتند اما داور مالزیایی که بیشتر شبیه ناداوران بود توانست با اعلام دو پنالتی بی مورد و خنده دار مانع شکست العین ثروتمند در خانه اش شود! هرچند با این تساوی هم شاگردان شفر در صدر گروه نشستند اما ناداوری آن مسابقه به عنوان لکه سیاهی در کارنامه لیگ قهرمانان آسیا باقی خواهد ماند.

استقلال دوشنبه این هفته میزبان العین است. هواداران استقلال قطعا ورزشگاه آزادی را لبریز از جمعیت خواهند کرد تا با حمایت از پسران آبی و شفر به یک پیروزی پر گل برسند. از نظر فنی استقلال نشان داد که کاملا برتر از العین است. تیام هم در خط حمله آبی ها مثل مراوریدی سیاه می درخشد و از کوچکترین فرصت ها گل سازی می کند. خط هافبک آبی پوشان هم بدون اغراق قدرتمندترین خط هافبک آسیاست. امید ابراهیمی، سرور جپاروف، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند. جپاروف و ابراهیمی دو ستاره حال حاضر فوتبال آسیا محسوب می شوند. در خط دفاع هم روزبه چشمی، پژمان منتظری زوج دفاعی استقلال در غیاب سید مجید حسینی هستند. وریا غفوری و نورافکن راست و چپ خط دفاعی تیم وینفرید شفر را پوشش می دهند و سید حسین حسینی دروازه بان جوان و ملی پوش هم در بازی رفت هم با مهار یک پنالتی درخشید، منتظر درخشش دوباره است.

خطر اصلی که در این بازی استقلال را تهدید می کند نه عمر عبدالرحمان است نه بازیکنان برزیلی و سوئدی العین، بلکه نقطه قوت استقلال می تواند در این بازی تبدیل به بزرگترین نقطه ضعف این تیم شود. هواداران پرشمار و پرشور در ورزشگاه آزادی اگر خدایی نکرده یک ترقه به میدان پرتاب شود در آنصورت بهانه خوبی به دست تیم العین و حتی برخی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا می افتد تا استقلال را با محرومیتی سنگین مواجه کنند. حتی گفته می شود که احتمال محرومیت 2 ساله استقلال از بازی های خانگی در صورت بروز چنین اتفاقی هست.

هواداران استقلال که به عشق تیم محبوب شان به ورزشگاه می آیند نباید رفتاری داشته باشند که دودش به چشم استقلال و همه هوادارن برود. هواداران کوچکترین اشیا را به سمت زمین چمن پرتاب نکنند و بدانند که AFC به دنبال بهانه است. رفتار داور مالزیایی ثابت کرد که تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نبرد نابرابری پیش رو دارند و حتی باید با برخی مسایل غیرفنی هم مقابله کنند. 

دوشنبه شب استقلال می تواند جشنی با شکوه بگیرد  و پیروزی مقابل العین و حضور 100 هزار تماشاگر زیباترین تصویری است که فوتبال ایران می تواند به کنفدراسیون فوتبال آسیا مخابره کند. جشن انتقام و صدرنشینی در گروه مرگ در پایان سال 1396 بدون پرتاب یک ترقه می تواند آبی پوشان را به عرش برساند و شاید این مسابقه نقطه عطفی برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا برای ابی پوشان ایران شود.

به گزارش استقلال نیوز، و اما مسئولین تیم العین که به خوبی میدانند بازی سختی در پیش دارند و باید در مقابل 100 هزار هوادار آبی پوش بازی کنند از حربه همیشگی تیم های عربی یعنی جنگ روانی استفاده می کنند و در صدد تخریب تیم استقلال و جو حاکم بر تیم استقلال وهواداران حاضر در ورزشگاه آزادی هستند.

پس ازفاجعه  داوری بازی رفت تیم های استقلال و العین مدیران آبی پوش ایرانی در پایان این مسابقه از داور بازی به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد.

روزنامه «الاتحاد» امارات اما در خبری عجیب علیه باشگاه استقلال، اقدامات نماینده ایران را زیر سئوال برده و حتی خواهان رسیدگی به این «اتهام» شده است! این روزنامه نوشت: باشگاه استقلال همچنان از اتهام زنی به داور مالزیایی دست نکشیده است. این اتهامات در حالی مطرح می شود که هیچ ناظری از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این صحبتها وجود ندارد.

حاشیه سازی مسئولان العین برای استقلال

در اقدام کثیف دیگر مدیران اماراتی برای به حاشیه بردن استقلال و خراب کردن جو ورزشگاه آزادی بعد از ظهر دیروز، صفحات مجازی اماراتی از نامه شدیدالحن کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران خبر دادند. طبق اعلام صفحات عرب زبان، در این نامه آمده است هر گونه اقدامی که باعث آشوب در زمین مسابقه استقلال و العین امارات شود؛ باعث محرومیت دو ساله‌ی تمامی تیم‌های ایرانی در آسیا خواهد شد.

این ادعای عجیب در حالی منتشر شده است که صبح امروز در تمامی رسانه‌ها آمده بود در صورت اقدامات خلاف قانون در بازی بین این دو تیم، فقط استقلال تهران شامل محرومیت خواهد شد.

پیش از شروع لیگ قهرمانان آسیا، فدراسیون فوتبال امارات با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، خواهان بازی با تیم‌های ایرانی در زمین بی‌طرف بود که با مخالفت AFC مواجه شد. حال با اظهار نظر عجیب امروز رسانه‌های اماراتی ، باید منتظر سنگ اندازی جدید از سوی فدراسیون فوتبال این کشور در رابطه با تیم‌های ایرانی باشیم.

 

* برنامه مسابقات گروه D

استقلال ایران - العین امارات ساعت 19

الریان قطر- الهلال عربستان ساعت 18:45

* جدول گروه D

1- استقلال ایران 5 امتیاز

2- الریان قطر 3 امتیاز

3-  العین امارات 3 امتیاز

4- الهلال عربستان 2 امتیاز

اخبار رسمی باشگاه استقلال 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار