امیرحسین فتحی

سرپرست باشگاه استقلال گفت: به خاطر شرایط مبهمی که دلار دارد طبق ضوابط باشگاه بازیکن جذب خواهیم کرد در غیر اینصورت از جذب بازیکن خارجی معذور خواهیم بود.

 

به گزارش استقلال نیوز، امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال با حضور در برنامه زنده ورزشی شبکه 5 صحبت های جالبی کرد که در ادامه مشاهده خواهید کرد:

* رزومه فوتبالی پُر باری دارم

خیلی‌ها من را تنها با باشگاه بهمن می‌شناسند اما من از سال 1368 در فوتبال مسئولیت داشتم و در بخش‌های مختلفی از جمله در کمیته انضباطی و مدیریت و هیأت مدیره باشگاه‌های مختلف مشغول به کار بودم البته هیچ‌گاه در طول این سال‌ها با ورزش بیگانه نبودم و در دوره سازمان تربیت بدنی هم در معیت خدمت به ورزش کار می‌کردم.

* استقلال پرالتهاب‌ترین روزهای تاریخ خود را پشت‌سر می‌گذارد

حدود یک ماه پیش عضو هیأت مدیره باشگاه شدم به دلیل اینکه پس از انصراف آقای قریب هیأت مدیره یک نفر را کم داشت. من با تأیید مجمع وارد باشگاه شدم و به این شکل نبود که با برنامه‌ریزی یک ماهه و به خاطره رفاقت با آقای وزیر عضو هیأت مدیره وسپس  مدیرعامل تبدیل شوم چرا که سلطانی فر با هیچ کس تعارف ندارد. البته این اتفاق پس از اینکه آقای افتخاری چند بار خدمت وزیر رفته بودند و استعفا داده بودند صورت گرفت اگر قرار بود من 20 یا 30 روز پیش امور را در دست بگیرم شرایط برای من بهتر بود چرا که استقلال پرالتهاب‌ترین روزهای تاریخ خود را پشت‌سر می‌گذارد. اگر به دنبال عافیت‌اندیشی بودم یک هفته بعد می‌آمدم. از دوشنبه که امور باشگاه را در دست گرفتم تا این لحظه در حال ثبت قراردادها و مرتب کردن امور برای برگزار شدن بازی امروز هستم. مشکلات باشگاه استقلال برای ثبت قرارداد بازیکنانش با کدخدامنشی حل می‌شود چون روز پنجشنبه و جمعه تمام ادارات بسته است و نمی‌شود کاری کرد. با من بمیرم و تو بمیری کارها را پیش می‌بریم!

* تیام بازیکن باشگاه است و نمی‌تواند بدون توافق برود

تیام بازیکن ماست و قراردادی دو ساله دارد. ما با او مذاکره کرده‌ایم اما دو روز گذشته نامه‌ای از این بازیکن به دست ما رسید که در آن گفته بود شماره حساب‌تان را بدهید تا 200 هزار دلار پرداخت کنم و از این باشگاه جدا شوم اما تیام هم مانند مجید حسینی نمی‌تواند از باشگاه استقلال جدا شود. این بازیکن فقط یک راه برای جدایی از باشگاه دارد آن هم گرفتن رضایتنامه است. بر اساس مفاد قراردادی که بین ما و این بازیکن است او باید رضایت باشگاه را جلب کند. در قرارداد او به صراحت بیان شده که باید تا پایان فصل 2017 - 2018 می‌تواند از باشگاه جدا شود اما اکنون فصل جدید شروع شده و دیگر او نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ما با تیام برای فصل جدید هم قرارداد داریم او باید برای ما بر اساس همان قرارداد فصل گذشته که 400 هزار دلار بود بازی کند.

* سرور جپاروف دوست داشت به ازبکستان برگردد

ما روز گذشته یک جلسه مفصل در مورد این بازیکن داشتیم. او به ما اعلام کرده است که اولویتش بازی در لیگ ازبکستان است و ما هم رسما به او گفته‌ایم خواهان قراردادی یک ساله مانند سال قبل هستیم که جپاروف هم در جواب ما اعلام کرد در این صورت نمی‌تواند با ما همکاری کند. ما هم گفتیم تو را به خیر و ما را به سلامت!

* استقلال برای مجید حسینی زحمت کشیده است

بیش از 3 جلسه با مسئولان باشگاه ترابوزان برگزار کردیم. حسینی هم قراردادی مانند تیام دارد و نمی‌تواند از باشگاه استقلال جدا شود مگر اینکه رضایت بگیرد. ما روز گذشته هم با مدیران ترابوزان اسپور جلسه داشتیم و صراحتا به آنها اعلام کردیم که حسینی با ما قرارداد دارد و اگر می‌خواهد از باشگاه جدا شود باید خسارت پرداخت کند. در ادامه هم مذاکراتی انجام دادیم که اگر حسینی در طول مدت قراردادش با باشگاه ترابوزان به باشگاه دیگری رفت در آن صورت باشگاه استقلال از آن نقل و انتقال نیز سمی دریافت کند.

* جدایی امید نورافکن از استقلال شبیه جوک بود!

قرار نیست از گذشته صحبت کنیم اما متاسفانه قراردادها به نحوی بسته شود که بازیکن به راحتی می‌تواند جدا شود. از این پس قراردادها به شکل شفاف در سایت باشگاه منتشر خواهد شد و این گونه نیست که بازیکنی مثل آقای نورافکن که در تمام رده‌های پایه برای استقلال توپ زده با پرداخت 50 هزار دلار به راحتی از جمع ما جدا شود چرا که این موضوع بیشتر شبیه یک شوخی و جوک است. می‌خواهیم شرایط به گونه‌ای شود که حق باشگاه و بازیکن به خوبی رعایت شود.

* مدرک فسخ قرارداد الهیار صیادمنش را دیدم

من جایی در مورد صیاد‌منش صحبت نکردم فقط مدارک فسخ قرارداد این بازیکن با سایپا و باشگاه شمالی را دیدم و با باشگاه سایپا هیچ صحبتی در مورد ایشان نداشتیم اما کمیته تعیین وضعیت هم هیچ نامه‌ای در رابطه با ایشان برای ما ارسال نکرده است. 

* شفر در مورد بویان نایدنوف تصمیم می گیرد

بویان هم امسال با ما قرارداد دارد و من شب گذشته جلسه‌ای درخصوص این بازیکن با شفر برگزار کردم. قرار است شفر بعد از بازی امروز رسما به ما اعلام کند که اگر این بازیکن را لازم داشت او را در تیم حفظ کنیم.

* تیموری و آقاخان از لیست خارج نشده اند

تا این لحظه میثم تیموری و مرتضی آقاخان از لیست خارج نشده‌اند و هر دو با باشگاه قرارداد دارند. آقاخان احتمالاً تا نیم‌فصل بازی‌ها را از دست خواهد داد در نهایت با نظر معاونت پزشکی باشگاه قرارداد این دو بازیکن اصلاح خواهد شد.

من آن زمان عضو هیئت مدیره باشگاه بوده‌ام و اصلا در جریان قرارداد با هیچ بازیکنی نیستم. اما طبیعی است که هیچ جای دنیا با بازیکن مصدوم قرارداد نمی‌بندند. به هر حال اکنون این بازیکنان عضوی از باشگاه استقلال هستند و هزینه درمان و سایر مسائل برعهده ماست.

* دیدار سوپرجام را به استیناف ارجاع دادیم

ما قبلا هم اعلام کرده‌ایم تمام اخبار باشگاه از طریق سایت و مدیر عامل باشگاه اعلام خواهد شد. حسن زمانی درباره کنار کشیدن استقلال از لیگ نظر شخصی‌اش را داده است. در مورد سوپرجام نیز حرف و حدیث زیاد است و رای این مسابقه قبل از حضور من در باشگاه صادر شده است. اکنون فقط می‌شود به کمیته استیناف اعتراض کرد. من در این خصوص شب گذشته هم با تاج صحبت کرد‌م امیدوارم تمهیداتی اندیشده شود که هواداران دو تیم یک دربی زیبا را ببینند.

* کمیته‌ای را مأمور بررسی شرایط مالی باشگاه کردیم

جام‌های استقلال نه متعلق به بنده است و نه آقای افتخاری. این جام‌ها متعلق به هواداران باشگاه است که در سرما و گرما کنار تیم بوده‌اند. من اکنون یک کارگروه تشکیل داده‌ام تا بدهی‌های باشگاه و تراز مالی را مشخص کند. فکر می‌کنم من تنها مدیر باشگاه هستم که در تمام فصول گذشته با تمامی مدیران باشگاه همکاری داشته‌ام.

افتخاری در هیئت مدیره گزارشی از بدهی‌های باشگاه داد و اعلام کرد که بسیاری از بدهی‌های مربوط به مدیران قبلی را پرداخت کرده است. در هر صورت ما الان به گذشته کاری نداریم و کار خودمان را انجام می‌دهیم. اکنون ما دو راه داریم. یا باید در گذشته غرق شویم و یا باید به فکر آینده باشیم. من تیمی را مامور کرده‌ام که میزان بدهی‌ها را مشخص کند و یک تیم اقتصادی را هم برای درآمدزایی باشگاه تشکیل داده‌ام. اسپانسر ما نیز قرار است زمان خاصی پول به باشگاه تزریق کند و ما آن را به نحوی هماهنگ کرده‌ایم که این پول مستقیما به طلبکاران و بازیکنان پرداخت شود.

* بازیکنان تیم فرزندان و برادران من هستند

این موضوع به این شکل نیست که سر تمرین رفته و سر بازیکنان داد کشیده باشم. فریاد زدن و خندیدن لازمه زندگی است. بازیکنان جوان تیم فرزندان من و بزرگترها برادر من به حساب می‌آیند. اینجا جای دارد این قول را به هواداران بدهیم که تیم شرایط خوبی را در فصل خواهد داشت و مطمئن باشند این تیم جوان از تیم پارسال کمتر نیست. امیدوارم با کمک آنها به جایگاه واقعی استقلال برسیم.

* هیچ چیزی در فوتبال ما حرفه ای نیست

به عنوان یک مدیر اگر بخواهم حرفه‌ای صحبت کنم هیچ‌ چیز جای خودش نیست. این موضوع یک بحث جدی را می‌طلبد. این شیوه اداره باشگاه حرفه‌ای نیست. مسائل زیادی وجود دارد که نمی‌شود همه آنها رها کرد و فقط به تبلیغات محیطی چسبید. امیدوارم از طریق راه‌های مختلف حق باشگاه را بگیریم.

مبلغ اول چک وریا غفوری پاس شد

وریا غفوری از ناحیه دوقلوی پای راست دچار کشیدگی بودند و دیروز به تمرینات بازگشتند و مبلغ اول چک ایشان پاس شد و هیچ مشکلی در رابطه با حضور ایشان در باشگاه وجود ندارد. 

* داریوش شجاعیان بعد از دوران نقاهت به تیم برمی گردد

ما به بازیکنانی مثل جباری و تیموریان بدهکار هستیم. با کمال میل این موضوع را می‌پذیریم و قطعا بدهی این بازیکنان را پرداخت می‌کنیم.

در مورد مباحثی که در مورد علاقه کادر فنی به آندرانیک تیموریان و بازگشت او مطرح شده است، من هم این موضوع را از طریق مطبوعات شنیدم اما هیچ درخواستی از سوی کادر فنی تیمم در این خصوص مطرح نشده است.

* داریوش شجاعیان بعد از دوران نقاهت به تیم برمی گردد

شجاعیان هم دوران نقاهت خود را طی می‌کند. روز گذشته از امور مالی باشگاه در این خصوص پرس و جو کردم و آنها اعلام کردند نیمی از بدهی‌های باشگاه ما به باشگاه گسترش فولاد پرداخت شده و در چند روز آینده هم مابقی آن را پرداخت خواهیم کرد.

* برنامه‌ریزی مدون برای تیم امید و آکادمی داریم

ما برنامه خاصی را روی تیم‌های پایه داریم. امیدوارم در آینده از خرید بازیکن بی‌نیاز شویم و حتی به تیم‌های دیگر نیز بازیکن صادر کنیم. تیم امید می‌تواند به عنوان تیم ب در باشگاه ما فعالیت داشته باشد و با تیم بزرگسالان بازیکن رد و بدل کند. مطمئنا تیم اصلی ما با تیم امید ارتباط نزدیکی خواهد داشت. در چند روز گذشته حتی نتوانستم به بحث تغییرات در آکادمی باشگاه فکر کنم. رسیدگی به آکادمی باشگاه در برنامه‌های من وجود دارد اما اجازه دهید از وضعیت کنونی خارج شویم و بعد به این موضوع بپردازیم.

در قالب ضوابط باشگاه می‌توانیم بازیکن خارجی بگیریم

شفر نام چند بازیکن را به ما داده است و از روز شنبه مذاکرات رسمی را برای جذب آنها آغاز خواهیم کرد. اگر بتوانیم بر اساس بودجه باشگاه آنها را جذب می‌کنیم. من با شفر هم در این مورد صحبت کرده‌ام که با توجه به وضعیت ارز و شرایط مالی باشگاه وضعیت سختی برای جذب این بازیکنان داریم. شفر مربی فهمیده‌ای است و از وضعیت دلار اطلاع دارد.

ما در قالب ضوابط باشگاه فقط می‌توانیم بازیکن بگیریم. هواداران هم این موضوع را بدانند. تیام زمانی که به باشگاه استقلال آمد 6 ماه بود که هیچ جایی بازی نمی‌کرد. استقلال و هواداران آن این قابلیت را داشتند که تیام را ظرف چند ماه تبدیل به تیام کنند. ضمن اینکه سرمربی ما هم این قابلیت را داشت که چنین بازیکنی را تبدیل به بازیکنی طراز اول کند که اکنون چندین تیم در منطقه دنبال او هستند. مطمئن باشید تیم ما این قابلیت را دارد که چندین بازیکن مانند تیام را تربیت کند و من این قول را می‌دهم که استقلال چند بازیکن مانند تیام خواهد داشت.

* افراد موردنظر را به کادر مدیریتی باشگاه اضافه می کنیم

مباشری از دوستان من است و فعلا امور جاری باشگاه را سازماندهی می‌کند تا به امروز من هیچ ابلاغی برای هیچ کس از جمله آقای پندار توفیقی صادر نکرده‌ام. تا چند روز آینده با بررسی کردن باکس‌های خالی باشگاه افراد موردنظر را معرفی خواهیم کرد.

* امیدوارم استقلال در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد

امیدوارم با حمایت همه‌جانبه هواداران بتوانیم باشگاه را در شرایط خوبی قرار دهیم به خصوص اینکه بازی بسیار مهمی در لیگ قهرمانان مقابل السد داریم و امیدواریم باشگاه را به نقطه‌ای برسانیم که همه از ما راضی باشند و استقلال در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

امیرحسین فتحی: پروژه تمدید جپاروف همچون تیام بسته شد؛ باید به جوان ها اعتماد کنیم!

پاسخ های پر از تناقض فتحی/ با خواست خودم به تمرین آمدم نه شفر؛ نگفتم تیام و جپاروف امروز به ایران می آیند!

امیرحسین فتحی: تیام و جپاروف امروز می آیند؛ صحبتی از بازگشت جباری نشده است!

امیرحسین فتحی: تیام و جپاروف فردا به تهران می آیند؛ چشمی به زودی به تمرینات اضافه می شود

امیرحسین فتحی: با چشمی جلسه ای برگزار نکردم؛ شفر خودش خواستار لغو سفر به آلمان است!

امیرحسین فتحی: نیامده بودم که جانشین افتخاری شوم ؛ استقلال هیچ وقت متکی به چند بازیکن نبوده است!

دیدگاه‌ها  
سجاد
+1 #1 سجاد 1397-05-05 13:57
، آقای به اصطلاح مدیر عامل از زمان اومدن شما چه کار گردید نه با بازیکنان تمدید کردید نه بازیکن جدید جزب کردید هواست باشه وزیر با کسی شوخی نداره این کارها رو اون بی بخار افتخاری هم انجام میداد شما به فکر راه جدید برای ضربه زدن به استقلال پیدا کن در غیر این صورت تو هم عوض میشی
نقل قول کردن
داش بهروز
+2 #2 داش بهروز 1397-05-05 16:24
آخر با یه تبریزی تیم میبندند.چون لنگ بازیکن نخریده.
من فقط از یه چیز میسوزم..که هوادار چطور میزارن اینا تیم داغون کنند.
یعنی بی بخار هستیم
نقل قول کردن
مسعود عشق اس اس
-1 #3 مسعود عشق اس اس 1397-05-05 20:32
بر اساس وضعیت دلار بازکن میخری جناب اسکروچ؟؟؟ شماها رو از کدوم لپ لپ در میارن برای مدیریت باشگاه بزرگ استقلال؟؟
جوری میگی دلار مثلا 300000 دلار چند تومن میشه؟؟ با ارز دولتی فوقش یه میلیارد و 200
چطور اون گرشاسبی لنگی کچل میتونه برا جعل پولیس تخلف کنه ارز دولتی بگیره؟؟؟
این قصه ها رو برو شبها برا فامیلات تعریف کن عمو اینجا با 20 30 میلیون آدم طرفی...یادت باشه
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار