بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: اگر هوادار استقلال از تیمش حمایت نکند استقلال سال بعد حتی سهمیه هم که نمی گیرد هیچ حتی ممکن است هفتم و هشتم شود.

 

به گزارش استقلال نیوز، بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص دلایل عدم صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صحبت های مفصلی را انجام داده است. در ادامه متن این گفت وگو را می خوانید:

* بازی رفت کار تیم را سخت کرد

به نظر من بچه ها خوب بازی کردند و تا آخرین لحظه تلاش کردند. حتما می دانید عصای دست هر مربی بازیکنانی است که به آنها اطمینان دارد، یکی از این بازیکنان فرشید باقری بود که در همه بازی ها به میدان رفت اما او محروم بود. ووریا غفوری هم شرایط بازی نداشت و سه روز در تمرینات شرکت نمی کرد چون سرما خوردگی شدیدی داشت.از طرفی استقلال باید مقابل تیمی بازی می کرد که در بازی رفت 3 گل از آن خورده بود و طبعا مربی باید تیمش را هجومی می چید، همه این مسائل که اشاره کردم کار را سخت کرده بود.

* سمت راست استقلال خوب نبود

چیدمان اولیه تیم بد نبود چون شفر باید با دو مهاجم تیمش را به زمین می فرستاد، یادتان باشد استقلال باید سه گل می زد تا صعود می کرد.از قدیم گفته اند هر چه بگندد نمکش می زنند وای که روزی بگنند نمک! این را گفتم که بگویم اگر یک بازیکن روزش نباشد واقعا کار مربی سخت می شود.خسرو حیدری و مهدی قائدی در این بازی قرار بود عصای دست شفر باشند ولی تا دقیقه 55 حیدری حتی یک نفوذ هم نکرد، قائدی هم اصلا تنش به تن بازیکنان حریف نخورد.استقلال در این سالها همیشه از جناح راست قوی بوده ولی تا دقیقه 55 هیچ اتفاقی در آن جناح نیفتاد.از سوی دیگر همام و زکی پور از چپ تقریبا خوب نفوذ می کردند.

* استقلال نمی توانست در این 20 روز یک بازی دوستانه انجام بدهد؟

 روح الله باقری هر زمان صاحب توپ می شد 4 بازیکن السد را مقابل خود می دید.آنها خیلی آرام و منطقی فوتبال بازی می کردند و در مقابل با الهیدوس و عفیف خوب ضد حمله می کردند. به نظرم هافبک های ما هم بد نبودند، علی کریمی خوب کار کرد و اسماعیلی هم بد نبود هر چند در اواخر بازی عصبی بود که هم اخطار گرفت و هم مصدوم شد. اما من می خواهم به نکته ای اشاره کنم که کمتر به آن پرداخته شده است...

آخرین بازی استقلال را یادتان هست؟ تیم در ورزشگاه آزادی و در مقابل همین السد قرار گرفت و از آن تاریخ که اگر اشتباه نکنم 5 شهریور بود تا روز 26 شهریور که بازی برگشت انجام شد استقلال هیج بازی دیگری انجام نداد.یعنی درست 20 روز استقلال بازی نکرد. من نمی خواهم به کار مربی ایراد بگیرم چون او 6 بازیکنش را به تیم ملی داده بود ولی آنهایی که فوتبال می فهمند می دانند که هر 15 جلسه تمرین می شود انرژی یک بازی 90 دقیقه ای فوتبال.در بازی برگشت کاملا معلوم بود بازیکنان در شرایط بازی نیستند. همین روزبه چشمی بعد از جام جهانی حدود 2 ماه اصلا بازی نکرد و فقط در مقابل السد قرار گرفت. او در عرض چند ماه فقط 2 بازی انجام داده و معلوم است تطبیق پذیری خوبی با بازی ندارد. سوال من این است آیا استقلال نمی توانست در این 20 روز یک بازی دوستانه انجام بدهد؟ شنیدم آنها یک بازی با تیم امیدشان انجام دادند که آن هم نیمی از بازیکنان امید و بزرگسال با هم ادغام شده بودند. چشمی در همین بازی کمی عصبی بود و کارت اول او را به قضاوت های لیگ ایران ربط می دهم چون این توپ ها در ایران اخطار داده نمی شود ولی در آسیا و بازی های بین المللی داوران از این صحنه ها راحت عبور نمی کنند.

* اخراج روزبه برنامه شفر را به هم ریخت

اگر همه اینها را کنار هم بگذاریم بله.من قبل از بازی هم با شما صحبت کردم و گفتم بازیکنان باید با غیرت بازی کنند. شاید اگر مثلا 2-1 نتیجه را می بردیم از نظر روحی هواداران آرام می شدند.جا دارد از همینجا هم به دیگر نماینده ایران پرسپولیس تبریک بگویم که صعود کرد و باعث غرور ملی شد.وقتی بازی آنها را می دیدم مدام می گفتم کاش در بازی استقلال هم شرایط طوری رقم بخورد که ما برنده شویم با وجود اینکه می دانستم کار خیلی سخت است.واقعا جنگ استقلال و السد نابرابر بود چون در این بین مسائل اقتصادی 2 باشگاه کاملا فرق دارد.ما سال گذشته این تیم را با غیرت و پنالتی بردیم وگرنه در آنجا هم امکانات آنها سرتر بود.این را هم بگویم اخراج روزبه برنامه شفر را به هم ریخت.  زمانی که صیادمنش به زمین آمد خوب کار کرد ولی این جوان فعلا بازیکنی نیست که کار را برای استقلال در آن شرایط در بیاورد.من فکر می کنم استقلال ایستاده باخت و از بازی ها کنار رفت.

* وریا غفوری..

من از شما سوال می کنم، جای حیدری چه کسی باید بازی می کرد؟ ووریا غفوری که 3 روز مریض بود و تمرین نکرد؟اگر قرار است صحبتی انجام بدهیم باید از آن اطلاعات داشته باشیم. وقتی بازیکنی سرما می خورد به شدت بدنش خشک شده و کم آب می شود.ضمن آنکه خسرو بزیکن بزرگی است و نباید در مورد او اینگونه حرف زد.

* حسینی..

مگر در این بازی رحمتی مشکلی داشت؟ او به نظرم خوب بازی کرد و 2-3 توپ خوب هم در نیمه اول و دوم گرفت.در صحنه پنالتی هم که 2 بازیکن حریف با رحمتی تک به تک شده بودند و اگر او مهاجم حریف را نمی گرفت توپ صد در صد گل می شد. او مجبور بود خطا کند که شانس را در پنالتی 50-50 کند.به این هم اشاره کنم که در لحظه اتفاق افتادن پنالتی اسماعیلی مصدوم شده بود و استقلال برای زدن گل جلو رفت و به یکباره ضد حمله خورد. یعنی در آن شرایط تیم ما 9 نفره بود.رحمتی چه کار باید انجام می داد؟اگر حسینی هم در این بازی بود مطمئن باشید شرایط فرقی نمی کرد چون حسینی خیلی وقت است که بازی نکرده و اصلا در شرایط بازی نیست.اگر به صحبت های من در بالاتر دقت کنید گفتم که چشمی به دلیل بازی نکردن بعد از جام جهانی برای استقلال در شرایط بازی نبود و خروجی آن را هم که دیدید. پس وقتی چشمی در شرایط بازی نبوده و عملکرد خوبی نداشته حسینی هم در این بازی نمی توانست معجزه کند. تازه چشمی در دیدار رفت هم بازی کرده بود اما حسینی در این مدت اصلا بازی نکرده است. این صحبت ها را که شما می گویید حرف های بعد از مسابقه است و آنهایی که فوتبال را می فهمند متوجه این حرف ها می شوند.معمولا بعد از بازی این حرفها مطرح می شود که اگر فلانی بود نمی باختیم یا اگر فلانی بود گل می زدیم. من به شخصه حسینی را قبول دارم ولی همانطور که چشمی به دلیل دور بودن از ترکیب عصبی بود حسینی هم همین شرایط را پیدا می کرد.در این مورد مثال دیگری هم زدم،گفتم مربی نسبت به بازیکنانش تصوراتی قبل از بازی دارد که ممکن است در جریان بازی رخ ندهد، مثل همان 55 دقیقه ای که از راست نفوذ نکردیم، این را که مربی نخواسته بود، بازیکنان در شرایط خوبی نبودند.

* هوادار استقلال باهوش عمل نکردند

تا آنجایی که من می دانم شفر در این چند هفته در مورد مسائل فنی به مدیرعامل باشگاه در چند نوبت توضیح داده و این یک مساله معمولی است ولی روی صحبت من با هواداران استقلال است. در شرایط فعلی با توجه به مشکلات اقتصادی مردم کمی عصبی و کم حوصله شده اند.آنها اعتراض می کنند چون ناراحت هستند و این مساله در فوتبال کاملا مشخص است.من چندی پیش با شما صحبت کردم و از هواداران خواهش کردم که اشتباه سال قبل را تکرار نکنند.هنوز هم معتقدم اگر این مردم کمی صبوری می کردند منصوریان آن تیم را جمع می کرد و ممکن بود با ارتباطاتش بازیکنانی که رفتند را نگه دارد.شنیدم بعد از بازی رفت به بازیکنان لقب بی غیرت داده اند ولی من برایتان می نویسم اگر قرار باشد هوادار استقلال باهوش عمل نکند و این رویه را در پیش بگیرد با این شرایط تیم در لیگ هشتم هم نمی شود! اول از همه طرفدار استقلال باید صبر داشته باشد و با یک بازی و دو بازی از مربی انتقاد نکند، این باید تبدیل به یک فرهنگ شود ضمن آنکه این کادر فنی توانایی اش را سال قبل نشان داده و مطمئن باشید اگر حمایت شود می تواند استقلال را به سمت کسب ستاره سوم هدایت کند.

* صحبت پایانی....

باید به این موضوع هم اشاره کنم که استقلال بد یارگیری کرده است، 2 خارجی به تیم اضافه شده اند که در مهمترین بازی سال استقلال یک دقیقه هم بازی نکردند.این را هم در نظر بگیرید وقتی 6 بازیکن استقلال از دفاع و هافبک به تیم ملی دعوت می شوند یعنی در خط جلو دچار اشکال هستیم.پس با همه این مشکلات اگر هوادار استقلال از تیمش حمایت نکند استقلال سال بعد حتی سهمیه هم که نمی گیرد هیچ حتی ممکن است هفتم و هشتم شود.

اخبار استقلال تهران

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار