والیبال ژاپن و ایران

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در رقابت‌های المپیک به مصاف ژاپن میزبان رفت و با شکست سوم با المپیک وداع کرد.

               

 به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در رقابت‌های المپیک توکیو 2020 از ساعت 15:10 به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن رفت و با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 25 بر 21، 20 بر 25، 29 بر 31 و 25 بر 22 و 15 بر 13  به سود ژاپن خاتمه پیدا کرد.

سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی و مهدی مرندی نفرات شروع کننده تیم ملی والیبال کشورمان در این مسابقه بودند.

        

* ست اول به سود ژاپن

دو تیم در ست اول جدال برابری را داشتند و تا امتیاز 14 برای ایران، هرگز اختلاف دو تیم به 2 امتیاز افزایش نیافت. در حالی که ایران از حریف پیش افتاده بود، اما ژاپنی‌ها چند امتیاز پیاپی بدست آوردند و پیش افتادند. این شرایط تا پایان ست تداوم داشت و ژاپن در نهایت در ست اول به پیروزی 25 بر 21 رسید.

* ست دوم به سود ایران

استرس این بازی حساس در ست دوم، تیم ملی ایران را کاملا تخت تاثر قرار داده بود. آلکنو در اواسط ست، ترجیح داد از جواد کریمی و صابر کاظمی به جای سعید معروف و امیر غفور استفاده کند تا شاید افت روحی تیم تا حدودی جبران شود. عملکرد بازیکنان جایگزین در حمله، بازیسازی و دفاع روی تور، قابل قبول و موثر بود و تیم ایران در ست دوم 25 بر 20 برنده شد.

* ست سوم به سود ایران

در ست سوم نیز، سعید معروف برای بازی به کار گرفته نشد و بازی پایاپای پیش می‌رفت. اشتباهات بازیکنان ایران به ویژه در سرویس، مشکل بزرگی برای آلکنو و تیم ملی ایران بود. دو تیم برتری محسوسی به هم نداشتند و بازی در امتیاز 23 مساوی شد. خطای سرویس جواد کریمی، امتیاز 24 را به ژاپن داد و در ادامه بازی 26 بر 26 به تساوی کشیده شد. اسپک‌های دو سر آنتن بازیکنان ژاپن برای مدافعان ایران همچنان مهار نشدنی بود. اسپک میلاد عبادی‌پور از منطقه 4 و تماس جزئی با دفاع روی تور ژاپن، نتیجه این ست را 31 بر 29 به سود ایران رقم زد.

* ست چهارم به سود ژاپن

شناسایی مهاجمان ایران توسط مدافعان ژاپنی و توپگیری خوب بازیکنان این تیم، 3 بر صفر این تیم را در آغاز ست چهارم پیش انداخت. ثبت امتیاز 10 بر 6 به سود ژاپن، آلکنو را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد و در ادامه سعید معروف و امیر غفور وارد زمین شدند. حضور این دو ستاره، اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد. سرویس بدون بلزگشت امیر غفور، بازی را در امتیاز 20 مساوی کرد. ژاپنی‌ها در ادامه، قدرت توپگیری خارق‌العاده و استفاده بدون نقص از توپ‌های برگشتی خود را به رخ بازیکنان ایران کشیدند و 25 بر 22 برنده شدند.

* ست پنجم به سود ژاپن

ست پنجم با 2 سرویس بدون بازگشت بازیکنان ژاپن آغاز شد. خطای سرویس اصغر مجرد، نتیجه را 4 بر یک به سود این تیم رقم زد. توپگیری بازیکنان ژاپن و استفاده ار توپ‌های برگشتی، تیم ایران را کاملا کلافه کرده بود. دو تیم زمین را در امتیاز 8 بر 4 به سود ژاپن، عوض کردند. به نظر می‌رسید حریف ایران در این بازی، بسیار بابرنامه‌تر و با ثبات‌تر بود و البته انگیزه بیشتر و آرمان منطقی‌تری برای حضور در المپیک داشت. نتیجه ست پنجم 15 بر 13 به نفع ژاپن بود.

والیبال کشورمان پیش از این بازی 2 پیروزی مقابل لهستان و ونزوئلا و 2 شکست مقابل ایتالیا و کانادا در کارنامه داشت. ژاپنی‌ها هم پیش از این مسابقه از سد ونزوئلا و کانادا گذشته بودند و نتیجه را به ایتالیا و لهستان واگذار کرده بودند.

والیبال ژاپن و ایران

والیبال ژاپن و ایران

والیبال ژاپن و ایران

والیبال ژاپن و ایران

والیبال ژاپن و ایران

به گزارش استقلال نیوز، پیش از این تیم‌های لهستان، ایتالیا و کانادا صعودشان را از این گروه به مرحله بعدی رقابت ها قطعی کرده بودند.

اخبار سایر رشته ها

         


 مطالب مرتبط:

المپیک توکیو 2020/ دومین شکست پیاپی این بار مقابل نایب قهرمان دوره قبل؛ تکلیف صعود ایران در بازی آخر مقابل ژاپن!

المپیک توکیو 2020/ شکست عجیب و دور از انتظار مقابل کانادا؛ غرور بی‌جا کار دست ایران داد!

المپیک توکیو 2020/ ونزوئلا مقابل قدرت ایران حرفی برای گفتن نداشت؛ خیز شاگردان آلکنو برای سرگروهی

المپیک توکیو 2020/ لهستان و کوبیاک به سختی ادب شدند؛ ایران شگفتی ساز روز نخست!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار