پیام حیدری

چهارشنبه شب داربی نیمه نهایی جام حذفی در حالی برگزار می شود که داور این مسابقه مهم سه بار تغییر کرد!

 

به گزارش استقلال نیوز، در حالیکه فوتبالدوستان منتظر دیدن یک شهرآورد جذاب و پاک بین تیم های استقلال و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی هستند اما گویا دست های پشت پرده و بابا مسعود جان نمی خواهند برنده این بازی در زمین مسابقه مشخص شود.

رضا کرمانشاهی داور پاکدشتی لیگ برتر انتخاب اول کمیته داوران برای قضاوت داربی حساس نیمه نهایی بود اما ناگهان در اتاق سرپرست فدراسیون فوتبال نام داور داربی تغییر کرد و محمد حسین زاهدی فر که همواره قضاوت های جهت دار و پر اشتباهی علیه استقلال داشت به عنوان داور مسابقه انتخاب شد.

این انتخاب و تغییر ناگهانی داور مسابقه اعتراض باشگاه استقلال و هوادران این تیم را در پی داشت و طبق انتظار هوچیگری تیم دوم پایتخت هم در حالیکه از این انتخاب راضی بودند در قبال داور محبوبشان به راه افتاد تا مبادا از غافله جا بمانند و کسی به این انتخاب مشکوک، شک کند!

البته این تغییر ناگهانی داور داربی تبعات دیگری هم برای فدراسیون فوتبال داشت و رضا کرمانشاهی که از این اتفاق به شدت عصبانی بود پیکان انتقادات را به سوی وزیر ورزش نشانه رفت و بابا مسعود را متهم به این کرد که دنبال برنده کردن تیمی خاص است:

کمیته داوران و اسماعیل صفیری تشخیص دادند که من(رضا کرمانشاهی) داور داربی باشم اما حیدر بهاروند تشخیص داده که من نباشم. آیا بهاروند کارشناس داوری است که در همه چیز نظر می‌دهد؟

کمیته داوران من را معرفی کرده و به من ابلاغ کرده ولی بهاروند و دار و دسته‌اش این ابلاغ را عوض کردند. حالا چه اهدافی داشتند من نمی‌دانم. با اسماعیل صفیری صحبت کردم به من گفت که استعفا می‌دهم تا تکلیف این قضیه روشن شود. یک نفر مسئولیت این کار را گردن بگیرد ببینیم چرا این کار را کرده‌اند یک نفر مرد باشد و مصاحبه کند و بگوید من این کار را کرده‌ام.

بهاروند گفته من از بالا دستور گرفتم. می‌خواهم ببینم این بالا چه کسی است؟ حتماً وزارت ورزش است. آیا وزارت ورزش به دنبال بردن تیمی است؟ به دنبال چیست؟

به گزارش استقلال نیوز، بعد از حواشی بوجود آمده در خصوص انتخاب زاهدی فر و جنجال های پس از آن، فدراسیون فوتبال ابتدا پرونده رضا کرمانشاهی را به کمیته اخلاق فرستاد و در اقدامی عجیب باز هم داور مسابقه را تغییر داد!

فدراسیون فوتبال دلیل این تغییرات را نظر کمیته صیانت از فوتبال اعلام و پیام حیدری را به عنوان داور داربی نیمه نهایی جام حذفی معرفی کرد.

استقلالی ها از قضاوت های مغرضانه، جهت دار و سلیقه ای پیام حیدری و برادر بزرگترش بیژن، خاطره خوبی ندارند. آخرین نمونه قضاوت مغرضانه پیام حیدری در دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر استقلال مقابل پیکان بود که به گفته مهدی قایدی این داور پیش از آغاز مسابقه در اقدامی عجیب و باور نکردنی او و شیخ دیاباته را به کناری کشید و این دو بازیکن را تهدید کرد:

هر قدر خود را به زمین بیاندازید خطا نخواهم گرفت!

اقدامی آماتور و احتمالا از قبل مهندسی شده علیه دو مهاجم گلزن استقلال تا قبل از آغاز بازی تمرکز آنها را بهم بزند که صد البته در این کار موفق هم بود و هم قایدی و هم شیخ دیاباته روز کم فروغ و ضعیفی مقابل پیکانی ها داشتند.

شاید این اتفاق هر جای دنیا می افتاد داور مسابقه توبیخ و جریمه انضباطی می شد اما متاسفانه اینجا ایران است و کمتر از یک هفته به این داور قضاوت داربی را هدیه دادند!

حالا شاید باید منتظر باشیم بعد از پایان داربی قایدی مصاحبه کند و بگوید: حیدری به من و شیخ گفت اگر به پرسپولیس گل بزنید اخراجتان می کنم!

امیدواریم پیام حیدری در اولین حضورش در داربی با شرافت سوت زده و جانب حق را رعایت و به جای اطاعت از دستورات بالادستی ها با عدالت و بی طرفانه قضاوت کند تا نتیجه بازی در زمین مسابقه مشخص شود.

 

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 


مطالب مرتبط:

مرحله نیمه نهایی جام حذفی/ داور همدانی قاضی دیدار حساس پرسپولیس و استقلال!

پوکری که فساد شد و فسادی که پوکر کرد/ خدا مرحوم گالیله را بیامرزد!

اختصاصی استقلال‌نیوز/ سلطانی فر رابین هود قرمزپوش؛ وزارت ورزش یا وزارت فوتبال؟

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار